خلیلیان گفت: پرداخت مالیات صنایع بزرگ خوزستان در پایتخت به ضرر استان است و دریافت آن به رونق، توسعه و آبادانی استان کمک بزرگی می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خلیلیان استاندار خوزستان گفت: پرداخت مالیات صنایع بزرگ خوزستان در پایتخت به ضرر استان است و در صورتی که این شرکت‌ها مالیات خود را از خوزستان پرداخت کنند به طور قطع می‌توانند به رونق، توسعه و آبادانی استان کمک بزرگی کنند.

او افزود: با وجود اینکه صنایع بزرگ در استان به عنوان ظرفیت‌های بسیار مهم اقتصادی محسوب می‌شوند، اما پرداخت حقوق تکلیفی آن‌ها مانند مالیات در تهران و از طریق دفاتر مرکزی مستقر در پایتخت انجام می‌شود.

 خلیلیان تصریح کرد: این شرکت‌ها حساب‌ها و گردش مالی خود را در بانک‌های تهران نگهداری می‌کنند و اگر این کار در استان خوزستان انجام می‌شد، شبکه بانکی استان دچار چالش برای تامین مالی واحد‌های تولیدی نمی‌شد و این استان یک قطب صنعتی در کشور است، و  از نظر تولید ناخالص داخلی دومین استان کشور بعد از تهران به شمار می‌آید.

استاندار خوزستان ادامه داد: وجود دفاتر مرکزی شرکت‌ها و صنایع بزرگ استان‌هایی مانند خوزستان در پایتخت باعث رتبه اول تهران در تولید ناخالص داخلی شده و درصورت تنظیم دقیق آمارها، حتما خوزستان این جایگاه را کسب می‌کرد و تکمیل زنحیره یکپارچه و هماهنگ تولید محصولات مختلف در خوزستان با برنامه ریزی دقیق محقق خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: تلاش برای تحقق چشم انداز‌های تعریف شده در حوزه تکمیل زنجیره تولید نیازمند توجه به بخش خصوصی است و تلاش می‌شود با حمایت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات فعالان اقتصادی در استان کاهش یابند و تصمیمات این ستاد در حکم مصوبات هیات دولت بوده و اجرای آن‌ها الزامی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.