وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از طرح‌های کشاورزی استان سمنان گفت که تیم ارزیاب وزارتخانه هفته آینده وضعیت باغبانی به خصوص چگونگی استفاده بیشتر از ظرفیت هزار هکتار باغ گردوی شهمیرزاد را بررسی خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از طرح‌های کشاورزی استان سمنان در جریان نهمین سفر استانی دولت  اظهار داشت: هزار هکتار گردوکاری شهمیرزاد دارای ظرفیت بسیار مهمی است، اما تاکنون از این ظرفیت استفاده مناسبی نشده است.

او با تاکید بر رعایت الگوی کشت در کشاورزی افزود: در بخش زراعی و باغی باید بهره وری از آب را به مراتب افزایش دهیم و محصولی را بکاریم که ارزش افزوده کشاورزی داشته باشد که مهمترین راه رسیدن به این هدف استفاده از الگوی کشت مناسب است.

کشاورزی قراردادی در پنج استان کشور

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که کشاورزی قراردادی برای رسیدن به الگوی کشت ضروری است، ادامه داد: تضمین خرید، کمک به افزایش بهره وری، تامین بذر استاندارد و بیمه محصول از اجزای این طرح است که نتیجه آن افزایش عملکرد در واحد سطح و بالا رفتن درآمد کشاورزان خواهد بود.

او با اشاره به این که امسال در پنج استان کشور به ویژه در محصول تولید گندم، کشت قراردادی آغاز شده، بیان کرد: ایجاد صنایع بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است که در چند ماه گذشته به طور جدی به آن توجه شده است.

 اعضای کابینه دولت سیزدهم به نمایندگی از حجت الاسلام رئیسی امروز به نقاط مختلف هشت شهرستان استان سمنان سفر کرده اند تا ضمن بازدید از واحد‌ها و طرح‌های مختلف، از نزدیک با مسایل شهرستان‌ها آشنا شوند و به مشکلات مردم در موضوعات مختلف رسیدگی کنند.

شهرستان میامی در شرق استان سمنان میزبان سید امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس‌جمهوری، شهرستان‌های گرمسار و آرادان میزبان امین حسین رحیمی وزیر دادگستری، شهرستان دامغان میزبان بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شهرستان‌های گرمسار، سرخه و مهدیشهر میزبان سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی هستند.

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت به نمایندگی از رییس جمهوری به شهرستان شاهرود سفر کرده است و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از شب گذشته از چند طرح عمرانی در شهرستان سمنان بازدید کرده است و چند بازدید دیگر در برنامه دارد. سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز اکنون از چند طرح تاریخی و سرمایه گذاری گردشگری در شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر بازدید می‌کند.

انتهای پیام /  ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.