مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: برنامه مدیریت زیست محیطی یک شرکت نفتی این استان تصویب شده است و سایر شرکت‌ها نیز در در حال تدوین برنامه هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: فعالیت‌های نفتی در حوزه خشکی و دریا به طور معمول آلودگی‌هایی دارد و رعایت ملاحظات زیست محیطی برای پیشگیری از آلودگی‌ها ضروری است.

او با اشاره به اینکه هر نوع فعالیت در طبیعت باید با در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی برای پیشگیری از آلودگی‌ها باشد، افزود: فعالیت‌های نفتی شامل حفاری چاه‌ها، بهره‌برداری و انتقال نفت و محصولات آن اگر بدون رعایت ملاحظات زیست محیطی و جلوگیری از آثار نامطلوب باشد موجب آلودگی‌های شدید در محیط زیست می‌شود که طبق قوانین باید ضمن ارزیابی زیست محیطی، اقدام‌های پیشگیرانه انجام و مجوز‌های لازم پیش از هرگونه فعالیت از سازمان حفاظت محیط زیست گرفته شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر عنوان کرد: این استان به دلیل دارابودن ذخایر عظیم نفت و گاز یکی از استان‌هایی است که باید در این زمینه بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

قلی‌نژاد ادامه داد: در این زمینه همه شرکت‌های نفتی مستقر در استان ملزم شده‌اند برنامه مدیریت زیست محیطی خود را در راستای اجرای الزام‌ها و ملاحظات زیست محیطی و پیشگیری و برطرف کردن آلودگی‌های محیط زیست ارائه کنند.

او عنوان کرد: برنامه مدیریت زیست محیطی شرکت نفت مرکزی تدوین و تصویب شده است و اقدام‌های آن در حال انجام است، و سایر شرکت‌ها نیز در استان بوشهر در حال تدوین برنامه هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در برنامه مدیریت زیست محیطی (EMP) با توجه به وضع موجود و آلاینده‌ها، راهکار‌های اصولی رفع، کاهش و پیشگیری آلودگی‌ها پیش بینی و برنامه زمان‌بندی آن مشخص می‌شود و این برنامه از راهکار‌های مدیریتی مطلوب در حفاظت از محیط زیست به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.