اداره کل هواشناسی خوزستان در خصوص وضعیت جوی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اداره کل هواشناسی خوزستان با هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: پیرو هشدار زرد شماره ۳۶ مورخ ۱۰ آبان ۱۴۰۰، مبنی بر تشدید سامانه بارشی، اواسط امروز فعالیت سامانه بارشی پرباری در مناطقی از استان آغاز خواهد شد.

از جمله ویژگی‌های این سامانه که تا اواخر وقت یکشنبه ۱۶ آبان ماه در آسمان استان فعال خواهد بود، رگبارباران همراه با رعد وبرق، احتمال ریزش تگرگ، وزش باد متوسط گاهی تند باد لحظه‌ای و احتمال گردو خاک همرفتی و محلی، است.

بیشترین تاثیر بارندگی در ارتفاعات و مناطق مرتفع شمال، شمال شرق، شرق از جمله شهر‌های حسینیه اندیمشک، سردشت و شهیون دزفول، لالی، مسجدسلیمان، گتوند، قلعه خواجه، اندیکا، ایذه، دهدز و باغملک خواهد بود و بقیه نقاط استان به صورت پراکنده و نقطه‌ای، بارش‌ها را خواهند داشت.پ

مناطق تاثیر پذیر از ویژگی گردو خاک همرفتی و محلی سامانه وارد شده به استان، مناطق جنوبی و مرکزی، خواهند بود.

در هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان خوزستان، اثر مخاطره این وضعیت جوی، احتمال شکستگی درختان، صاعقه و کاهش دید موقتی، احتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی خواهد بود.

تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از رعد و برق و تگرگ، وزش باد و صاعقه به کارگرفته شود، در صعود به ارتفاعات احتیاط و از سفر‌های غیر ضروری پرهیز شود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: وضعیت جوی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.