یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: اوج گرفتن تنفر مردم ایران از آمریکا در سیزدهم آبان ماه باعث بروز یک انقلاب دیگر در ایران اسلامی شد.

حسین امیدیان، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: بعد از انتشار اسناد لانه جاسوسی آمریکا تنفر مردم ایران از آمریکا آنقدر بالاگرفت که انگار انقلاب دومی در کشور انجام شد که جمهوریت را به اسلامیت نزدیک کرد.

او با بیان این که انقلاب اسلامی یک انقلاب ایدئولوژیک است که قرآن، مانیفست آن محسوب می شود، افزود: خداوند در قرآن به حضرت یوسف می گوید که روزهای پیروزی و شکست را در خاطر بسپارید بنابراین روز سیزدهم آبان، روز شکست استکبار جهانی به عنوان یوم الله مطرح است.

امیدیان با اشاره به این که موضوع نیابت آمریکا در خارومیانه از سال ۱۳۳۲ آغاز شد و برای نگهداشتن این منطقه تلاش زیادی کرد، گفت: اکنون غرب به دنبال جایگزینی جدید برای نیابت خودش است که جلوه آن تردد فرانسه در منطقه محسوب می شود.

او افزود: عوامل آمریکا تحولات منطقه را دردست می گرفتند و برای این امر نیاز به جاسوسی داشته باشند این موضوع در تهران به اوج خود می رسید.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: وقتی انقلاب پیروز شد طراحی هایی ازسوی دشمن شکل گرفت تا این نهال جوان را به زمین بزنند و از آن جا که مذاکرات شورای انقلاب با سفارت آمریکا برای دخالت نکردن آنان در امور کشور بی نتیجه ماند، دانشجویان پیرو خط امام احساس وظیفه کردند و پا به عرصه گذاشتند تا لانه جاسوسی را تسخیر کنند.

او با اشاره به ابراز گلایه رهبری از عدم انتشار اسناد لانه جاسوسی، افزود: انسان احساس می کند در منتشر نشدن اسناد لانه جاسوسی امریکا در کتب درسی و دانشگاهی تعمدی وجود دارد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.