نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: این استان به عنوان الگوی پایتخت وحدت اسلامی به سایر کشور‌های اسلامی معرفی شود و برای این کار باید به دنبال راهکار‌های علمی این مساله بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام  مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان  در نشست با علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در زاهدان برگزار شد اظهارداشت: بدرستی سیستان و بلوچستان به عنوان پایتخت وحدت اسلامی نامگذاری شده، زیرا همدلی، صمیمیت و اتحاد بین شیعه و سنی در این استان بسیار عمیق و ناگسستنی است.

وی بیان کرد: برای حفظ وحدت و اتحاد بین شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان باید اقدامات موثری انجام شود تا این همدلی و وحدت برای همیشه ماندگار باشد و هیچ خللی به آن وارد نشود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مهمترین راه‌های حفظ وحدت و انسجام بین شیعه و سنی تقویت آموزش‌های دانشگاهی آن هم از طریق دانشگاه مذاهب اسلامی است.

وی اظهارداشت: دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی در سیستان و بلوچستان باید تقویت شود و رفت و آمد‌های علمای سایر نقاط کشور و حتی کشور‌های خارجی به این استان باید بیشتر شود.

 محامی تصریح کرد: نکته مهم در بحث تقریب اعتقاد عملی به آن است که متاسفانه گاهی تنها شعار آن داده می‌شود و در عمل چیزی به عنوان تقریب دیده نمی‌شود.

وی افزود: باید تلاش کنیم که وحدت و اتحاد بین شیعه و سنی در تمام کشور‌های اسلامی به عنوان یک فرهنگ در جامعه اسلامی گسترش پیدا کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: معنی تقریب این نیست که مذاهب اسلامی دست از اعتقادات خودشان بر دارند بلکه بر اساس تعلیمات مذهبی خودشان در این زمینه اقدام کنند.

وی بیان کرد: روی مبانی تقریب از رو‌های علمی و کارشناسی شده بحث و تبادل نظر باید انجام شود و آن را در جامعه بسط و گسترش داد.

 محامی تاکید کرد: تشکیل مدارس علمیه ترکیبی یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای اهل سنت و اهل تشیع است و این اقدام هر چه سریعتر باید انجام شود، زیرا این مساله برکات بسیار زیادی در ایجاد وحدت عملی بین شیعه و سنی دارد.

امام جمعه زاهدان اظهارداشت: تقویت مبانی تقریب نقش موثری در پیشبرد اهداف تقریب دارد و این مساله باید به صورت بسیار جدی توسط مسوولان دست‌اندرکار انجام شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار