نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: یکی از مهمترین زیر ساخت‌های نقش آفرین در توسعه این استان بزرگراه‌ها و شبکه حمل و نقل است که روند رو به رشد ساخت بزرگراه نوید توسعه پایدار را می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام والمسلمین محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان  گفت:  در بازدید از بزرگراه زابل_زاهدان  در سال‌های اخیر به منظور افزایش ایمنی کاربران جاده‌ای و صیانت از مزیت ترانزیتی استان با اقدامات جهادی اداره‌کل راه و شهرسازی استان با وجود همه محدودیت‌های مالی ساخت بزرگراه‌ها در آن شتاب مضاعفی به خود گرفته است.

وی افزود: امیدواریم با مساعدت بیش از پیش مسوولان کشوری در اختصاص اعتبارات بیشتر به حوزه راه‌های این استان شاهد رشد اقدامات عمرانی در این حوزه باشیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ساخت بزرگراه ضمن فراهم نمودن مزیت‌های فراوان برای استان، به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه مزیت‌های اقتصادی بسیاری در بازرگانی ملی و ترانزیت خارجی عاید کشور می‌کند.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید با بیان اینکه اقدامات وسیعی از سوی این اداره کل در حوزه زیر ساخت‌های ارتباطی با وجود همه محدودیت‌های منابع مالی در حال انجام است گفت: هم‌اینک افزون بر ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه در تمامی مسیر‌های ترانزیتی این استان توسط این اداره کل در حال ساخت است.

عطاالله اکبری با اشاره به ساخت بزرگراه در مسیر زابل_ زاهدان گفت: در سال‌های اخیر برای احداث بزرگراه در این محور مهم استان افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه گردیده و همچنین برای اتمام آن نیز ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است تا پایان سال ۱۴۰۲ این پروژه مهم راه سازی استان به اتمام برسد.

وی تاکید کرد: برای ساخت بزرگراه‌ها در این استان سالانه افزون بر ۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی مورد نیاز است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار