مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری مشهد گفت: محل اصلی تمرکز موش‌ها در هسته مرکزی مشهد است که کنترل آن‌ها نیز بسیار پیچیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد پذیرا مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری مشهد گفت: مبارزه با موش‌ها در مشهد از سال ۹۶ آغاز شد که در آن زمان ۶۰ کانون تجمع موش در مشهد شناسایی شد.

او افزود: بیشترین محل تجمع موش‌ها در هسته مرکزی شهر و محل تخلیه بار و تردد خودرو‌های باری است که نژاد این موش‌ها نیز بندری است.

مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری مشهد ادامه داد: واگن‌هایی که از بنادر بار را به مرکز شهر منتقل می‌کنند از عوامل انتشار این موش‌ها هستند لذا اطراف راه‌آهن و سیلو‌های گندم از محل‌های اصلی تمرکز موش‌ها هستند. 

پذیرا بیان کرد: با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان طعمه‌ای برای از بین بردن موش‌ها در مشهد تولید می‌شود که هیچ آسیبی متوجه محیط زیست و پرندگان نمی‌کند.

او تصریح کرد: موش موجودی قلمروطلب است و در محدوده‌ای که برای کاهش آن مبارزه صورت می‌گیرد، در محدوده دیگری پخش می‌شود.

مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری مشهد تاکید کرد: در حال حاضر کانون تجمع موش‌ها در مشهد به ۱۱ نقطه کاهش یافته، اما کنترل آن‌ها در این نقاط بسیار دشوارتر و هزینه‌برتر از گذشته است.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.