معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت:امسال شاهد افزایش ۳۸ درصدی صلح و سازش پرونده‌های قضایی در استان بودیم که سال گذشته ۲۸ درصد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،بهادر اسدی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان اظهار داشت: در رویکرد جدید دستگاه قضا، شورای حل اختلاف به سمت صلح و سازش پیش می‌رود و سعی بر این است هیات‌های صلح در روستا‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت مساجد با حضور ریش سفیدان در راه‌اندازی شود.

اسدی ادامه داد: در مقایسه ۶ ماهه امسال با سال گذشته ۱۰ عنوان مجرمانه بیشترین عناوین ارتکاب جرم را در استان تشکیل می‌دهند که توهین با ۱۵ درصد افزایش، ضرب و جرح عمدی با ۱۱ درصد، تهدید با ۹ درصد، تخریب عمدی با ۱۳ درصد و تصادفات با ۲۰ درصد افزایش در صدر قرار دارند.

او افزود: انتشار فحاشی با ۱۸ درصد و تهدید به قتل با ۲۲ درصد نسبت به شش ماهه اول سال ۹۹ هم دیگر جرایم بالا را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان عنوان کرد: جمع پرونده‌های کیفری و حقوقی امسال ۱۷۱ هزار و ۳۸۲ فقره پرونده بوده است که پرونده‌های حقوقی در نیمه نخست سال گذشته ۵۰ هزار فقره پرونده بود و در مدت مشابه امسال به ۶۳ هزار فقره پرونده و معادل ۲۵ درصد افزایش یافته است.

اسدی یادآور شد: طلاق توافقی در ۶ ماهه سال گذشته ۲ هزار و ۴۱ مورد بوده که در مدت مشابه امسال به ۲ هزار و ۱۴ مورد کاهش یافته است.

او اضافه کرد: طلاق توافقی نیز یکی از ۱۰ عنوان خواسته از دادگستری استان بوده که در شش ماه اول امسال دو هزار و ۱۴ مورد طلاق توافقی در استان درخواست شده که نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان با اشاره به اهمیت آموزش در پیشگیری از وقوع جرم اضافه کرد: یادگیری مهارت‌های اجتماعی نیازمند آموزش در مدارس است و آموزش و پرورش باید به این مقوله توجه کند.

اسدی یکی از چالش‌های موجود جامعه را دلالی دانست و گفت: وجود دلالان موجب گرانی شده‌اند و باید دست دلالان در جامعه کوتاه شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.