نوروزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نهادهای امنیتی توافق با کمپانی‌های خودروسازی کره‌ای را شفاف کنند

نماینده علی‌آباد در مجلس خواستار شفاف کردن توافق با کمپانی‌های خودروسازی کره‌ای و نحوه ورود و خروج ارز کشور از سوی نهادهای امنیتی و قضائی شد.

رحمت‌الله نوروزی نماینده علی‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فعالیت‌های کمپانی‌های کره‌ای برای تحت تأثیر قرار دادن صنایع داخلی ایران تأکید کرد: از نهاد‌های قضائی و امنیتی خواهم خواست با فراخوان شرکای این کمپانی‌ها در ایران، مفاد توافق با کره‌ای‌ها و نحوه ورود ارز به کشور و خروج آن را شفاف کنند؛ زیرا این موضوع در شرایطی که کره‌ای‌ها حاضر نیستند حق ملت ایران را بدهند، حساس‌تر از گذشته شده است.

وی افزود:  از مسئولان گمرک و وزارت صمت هم اعلام گزارش‌های مربوط به میزان واردات قطعات خودرو‌های لوکس کره‌ای به کشور را مطالبه خواهم کرد تا مشخص شود این کمپانی‌ها چقدر از بازار ایران سود می‌کنند.

نماینده علی‌آباد در مجلس به بدعهدی‌های کره جنوبی نسبت به ایران اشاره کرد و گفت: با بررسی ویژگی‌های خودروهای برند نه چندان معروف کره جنوبی که ماه‌های اخیر مونتاژ آنها شروع شده است، معتقدم این نوع فعالیت هیچ ارزش افزوده‌ای برای صنعت خودرو یا صنایع جانبی کشور ندارد.

وی افزود: مونتاژ خودروهای چند میلیاردی در کشور با هزینه پایین کارگر و یارانه انرژی موجود، پیام مثبتی در راستای اصرار و تأکید ایران جهت آزادسازی پول‌های بلوکه شده در کره جنوبی ندارد. این چنین، آنها احساس می‌کنند کشور نیازمند تولید این خودروهای لوکس است. 

نوروزی یادآور شد: این خودروساز مورد نظر کره‌ای به دلیل بحران‌های مالی فراوان در داخل کشورش و نزدیک شدن به ورشکستگی کامل، اقدام به واردات قطعه و استفاده از تسهیلات گمرکی برای مونتاژ در داخل ایران است.

نماینده علی‌آباد در مجلس اضافه کرد: بررسی‌ها درباره سرمایه‌گذار جدید این خودروساز ورشکسته کره‌ای نیز از سوی کارشناسان نهاد‌های مسئول در حال انجام است و باید مشخص شود، مالکان جدید چه سیاستی را در قبال همکاری با ایران دارند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
اگه خودروساز کره ای ورشکسته است پس خودروسازهای ما چی هستن
آخرین اخبار