رئیس کميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: کره جنوبی به عنوان کشور مستقل حق ندارد پرداخت بدهی اش به ایران را به اجازه آمريکا موکول کند.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عزت الله اکبری تالارپشتی رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کره جنوبی به عنوان کشور مستقل حق ندارد پرداخت بدهی اش به ایران را به اجازه آمريکا موکول کند و این خلاف قوانین بین المللی است و هم ذلت برای کشور کره جنوبی و مشارکت در کلاهبرداری آمریکا در سطح بین المللی است.

تالارپشتی افزود: نپرداختن طلب ايران از سوی اين کشور به منزله مشارکت در کلاهبرداری آمريکاست.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس شوری اسلامی با بیان اینکه مجلس در قبال اقدام کرده جنوبی سکوت نخواهد کرد خاطر نشان کرد: ارائه کالا و لوازم خانگی در قبال پول ايران اگر با موافقت دولت ايران نباشد قابل قبول نيست. کره به ایران بدهکار است باید این پول را به ایران پرداخت کند.

وی درباره به دست رسیدن اخباری مبنی بر پرداخت این بدهی به صورت تهاتر گفت: اگر در این زمینه توافق بشود و ایران از جمیع جهات با این مسئله موافق باشد قطعا با این امر مشکلی نخواهیم داشت ولی اینکه کره پول ما را بگیرد و در قبال آن پول بپردازد صحیح نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
اگه میتونستین کاری کنین تا الان کرده بودین .آخر آخرش مجلس برای خالی نبودن عریضه یه قانون تصویب میکنه و دولت رو مکلف به بازپس گیری اموال ایران از کره میکنه. دست بردارین از این نمایش بازی کردن.
آخرین اخبار