فعال محیط زیست سوئدی، ضمن انتقاد از عملکرد سران جهان در مورد تغییرات اقلیمی، خواستار اعمال فشار عمومی بر آن‌ها شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گرتا تونبرگ، فعال محیط زیست سوئدی در یک تجمع اعلام کرد سران جهان که به کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل پیوسته اند تنها «وانمود» می‌کنند که تغییرات اقلیمی را جدی گرفته اند.

وی در ادامه گفت: زمان برای ما رو به پایان است و از کنفرانس‌هایی مثل گلاسکو تغییری ایجاد نمی‌شود مگر اینکه فشار عمومی زیادی از بیرون وارد شود.

در ادامه تونبرگ با انتشار توییتی از مردم خواست روز جمعه به اعتصابات و روز شنبه به راهپیمایی اقلیمی بپردازند تا صدای آن‌ها شنیده شود.

کنفرانس COP۲۶ در شهر گلاسکو اسکاتلند از ۳۱ اکتبر آغاز شده و تا ۱۲ نوامبر ادامه دارد. در طول مذاکرات، رهبران کشور‌ها اهدافی را برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای برمی‌گزینند.

گفتنی است، گرتا تونبرگ فعال محیط زیست متولد سال ۲۰۰۳ در سوئد است. بسیاری او را به خاطر سخنرانی مشهور در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۹ در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک می‌شناسند. وی در این سخنرانی اظهار داشت: «ما در شروع یک انقراض جمعی هستیم و شما همه‌اش درباره پول و افسانه رشد اقتصادی صحبت می‌کنید. چطور جرئت می‌کنید.»

تونبرگ فعالیت محیط زیستی خود را در سال ۲۰۱۵ آغاز کرد. او روز‌های جمعه بیرون پارلمان سوئد در استکهلم به تنهایی با پوستر «اعتصاب مدرسه برای تغییرات اقلیم» می‌ایستاد. وی در سال ۲۰۱۹ در فهرست تاثیرگذارترین افراد جهان که هرساله توسط مجله تایمز منتشر می‌شود قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار