جو بایدن در نشست آب و هوایی گلاسکو تلاش کرد به رهبران جهان اطمینان دهد آمریکا به تعهدات خود برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ ای پایبند است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا علی رغم بی اعتمادی متحدانش روز گذشته تلاش کرد نشان دهد کشورش برای کاهش آسیب‌های زیست محیطی و تولید گاز‌های گلخانه‌ای براساس تعهدات خود پایبند است.

این گفته ها، اما به دلیل عدم توانایی آمریکا و نیز اختلافات شدید در داخل این کشور مورد تردید بسیاری از شرکاء و متحدان واشنگتن است. بایدن در بیانیه همایش آب و هوای سازمان ملل که روز گذشته در گلاسکو برگزار شد در حضور مقامات بیش از ۱۰۰ کشور جهان اعلام کرد: ما باید برنامه‌ای جامع برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در جهان و نیز تلاش برای کاهش گرم شدن زمین داشته باشیم.

بسیاری از مقامات کشور‌های جهان که در این همایش حضور داشتند معتقدند با توجه به مشکلات و اختلافات شدید داخلی در آمریکا، طرح بایدن برای رسیدگی به آسیب‌های اقلیمی و زیست محیطی بسیار بلندپروازانه است.

بایدن پس از پیروز در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در آمریکا متعهد شد کشورش تا سال ۲۰۳۰ حدود ۵۰ درصد از تولید گاز‌های گلخانه‌ای خود را از طرق مختلف از جمله جایگزینی سوخت‌های فسیلی با سوخت‌های پاک کاهش دهد.

کاخ سفید بار‌های در بیانیه‌های مختلف اعلام کرده قادر است به این اهداف دست یابد در حالیکه بیشتر جمهوری خواهان آمریکا با این تعهد جو بایدن مخالف هستند.

دونالد ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود از توافق آب و هوایی پاریس خارج شد و اعلام کرد آمریکا هیچ تعهدی برای کاهش آسیب‌های زیست محیطی ندارد. بایدن، اما پس از ورود به کاخ سفید بار دیگر به این توافقنامه بازگشت، ولی عملاً اقدامی در جهت آن تا به امروز انجام نداده است.

در حالی که بایدن در گلاسکو وعده‌های پایبندی به تعهدات آب و هوایی کشورش را به مقامات خارجی می‌دهد، در داخل آمریکا برخی سناتور‌های میانه رو مجلس هنوز بر سر تصوییب بودجه ۱.۷۵ هزار میلیارد دلاری دولت برای بهبود زیرساخت ها و کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای به توافق نرسیده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار