مشاور امنیت ملی آمریکا در اجلاس تغییرات آب‌وهوایی ضمن مطرح کردن اتهاماتی علیه چین خواستار فشار جهانی به این کشور برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الیوم السابع، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا از شرکت کنندگان در بیست و ششمین اجلاس آب و هوای سازمان ملل متحد «COP۲۶» که در حال حاضر در گلاسکو، اسکاتلند برگزار می‌شود، خواست تا به کشور‌هایی مانند چین فشار بیاورند تا آن‌ها برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای اقدامات بیشتری انجام دهند.

سالیوان در ادامه ادعا کرد: پکن متعهد است که با حرکت رو به جلو به جاه‌طلبی‌های بزرگ‌تری عمل کند و ما به فشار در این زمینه ادامه خواهیم داد.

این مقام آمریکایی در آستانه آغاز اجلاس COP۲۶ که بسیاری آن را آخرین فرصت برای احیای تغییرات آب‌وهوایی می‌دانند، افزود: آن کشور بزرگی است، منابع و پتانسیل زیادی دارد و کاملاً قادر به انجام مسئولیت‌های خود هست. چین باید این کار را انجام دهند و  نقش خود را در این خصوص ایفا کند.

سالیوان بدون هیچ اشاره‌ای به انتشار گازهای گلخانه‌ای در آمریکا، چین را متهم کرد که در پروژه جلوگیری از گرمایش جهانی به میزان بیش از ۱.۵ درجه سانتی‌گراد و همچنین در تلاش‌های بین‌المللی برای تأمین مالی تغییرات اقلیمی در آسیب‌پذیرترین مناطق شرکت نمی‌کند.

شایان ذکر است چین و آمریکا در صدر فهرست کشور‌هایی با بالاترین میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در جهان قرار دارند. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از دانشگاه‌های لنکستر و دورهام انگلیس اعلام کرد نیرو‌های مسلح در سراسر کره زمین بر تغییرات اقلیمی و آب و هوا به شدت تاثیر دارد.

در حالی که کارشناسان می‌گویند کشور‌های عضو اتحادیه اروپا میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌های از ارتش‌های ملی را با مقیاس کمی گزارش می‌کنند، یک مطالعه که به همت پارلمان اروپا انجام شد نشان داد که میزان کربن منتشره از مصرف ارتش اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۴.۸ میلیون تن معادل دی اکسید کربن بود که با میزان دی اکسید کربن حدود ۱۴ میلیون خودرو برابری می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
همه کشورا باید فورا ذغال سنگ رو ممنوع کنن مخصوصا چین و هند
آخرین اخبار