با حضور فرماندهان انتظامی و سپاه ثارالله استان کرمان از فرزندان شهدای مشغول به تحصیل در آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با حضور فرماندهان انتظامی و سپاه ثارالله استان کرمان از فرزندان شهدای مشغول به تحصیل در  آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان تجلیل شد.

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: شهدا به هیچ کس بدهکار نیستند، ماییم که بدهکاریم، آن‌ها در سر کلاس درس حضرت عباس (ع) و با نهادینه کردن وفای نسبت به ولی خویش و صبر و متانت و با نهادینه کردن ایثار واقعی و بصیرت نافذ، حسینی شدند.

او افزود: شهیدان ما سرکلاس درس عباس ابن علی علیه السلام حسینی شدند، این یک رمز است که باید از مسیر ارزش‌های حضرت عباس به حسین ابن علی رسید، در صحنه کربلا در روز عاشورا هم برای رسیدن به امام حسین (ع) اول با حضرت عباس (ع) دیدار می‌کردند، امروز در کربلا اول به حضرت عباس سلام می‌دهیم و بعد به سمت مرقد امام حسین (ع) می‌رویم که رازی برای باقی ماندن در این مسیر نهضت حسینی است، مبنای ماندگاری شهدا که ایثارگران واقعی هستند ویژگی‌هایی است که در وجودشان نهادینه شده بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: اولین ویژگی نهادینه شده در وجود شهیدان ایمان عملی است، شهدا توکل و توسل را باور داشتند، دومین مولفه صبر بود، سومین مولفه بصیرت بود، بصیرت نافذ برگرفته از حماسه عاشورا، بصیرت نافد حضرت عباس(ع) در وجود شهیدان ما موج می‌زند، شب‌های عملیات کربلای پنج، شب‌های قدر ما بود، عملیات کربلای پنج را باید مقتل نویسی و مقتل خوانی کرد، چون با تاسی به حماسه عاشورا برگزار شد.

او بیان داشت: ویژگی چهارم اخلاص بود، ویژگی پنجم ولایت باوری بود نه ولایت پذیری، شهدا با تمام وجود ولایت را باور کرده بودند، مردم داری شهیدان ویژگی دیگرشان بود.

او گفت: ۱۸۸ هزار شهید تقدیم انقلاب کردیم، شهدا سد بلای ناموس شدند و همین برای ما کافی است، اجازه ندادیم دست ناپاک دشمنان اسلام به ایران برسد، طبق روایت حضرت رسول (ع) هر کس که از خدا بترسد از دیگران نمی‌ترسد شهدای ما استحکام درونی پیدا کردند که شایسته است دانش آموزان ما امروز از زندگی آن‌ها درس بگیرند، دشمن می‌خواهد مبنای فرهنگ شهادت را از ما بگیرد.

سردار معروفی تاکید کرد: مدیری موفق است که در تراز فرهنگ شهیدان و در تراز انقلاب اسلامی حرکت کند، مثل شهید سلیمانی که قطعا راه نجات ما چنین مدیرانی هستند، مدیران مکتبی، انقلابی و جهادی، چنین مدیرانی پاک هستند که می‌توانند مایه توسعه و پیشرفت کشور شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.