فروش کروم بوک‌ها و تبلت‌ها برای اولین بار از زمان شروع کرونا کاهش یافت

در بخش کروم بوک‌ بیش‌ترین میزان فروش در دست شرکت لنوو و در بخش تبلت بیش‌ترین میزان فروش متعلق به شرکت اپل است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از gadgets.ndtv، گزارشات نشان می‌دهند که کروم بوک‌ها و تبلت‌ها اولین کاهش سه ماهه خود را در فروش، از زمان شروع همه گیری کرونا در سال ۲۰۲۰، ثبت کردند. این در حالی است که فروش کروم بوک‌ها در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته ۲۹.۸ درصد کاهش داشته است، فروش تبلت نیز نسبت به سال گذشته کاهش ۹.۴ درصدی را شاهد بود. در بخش کروم‌بوک، لنوو با ۲۳.۱ درصد سهم بازار پیشتاز این بخش است و اپل در سه ماهه سوم سال با در دست داشتن ۳۴.۶ درصد سهم بازار بر بخش تبلت‌ها حکمرانی می‌کند.

براساس گزارشات کاهش محدودیت‌های کرونایی در بسیاری از مناطق منجر به افزایش هزینه‌ها در دسته‌های دیگر شده که تقاضای کروم بوک‌ها و تبلت‌ها را کاهش داده است. این در حالی است که با افزایش محدودیت‌ها در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ ما شاهد بیش‌ترین فروش در حوزه کروم بوک‌ها و تبلت‌ها بودیم.

کروم بوک

سهم شرکت ها از بازار فروش

همانطور که گفته شد، لنوو در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ با فروش ۱.۵ میلیون دستگاه و ۲۳.۱ درصد از سهم بازار، بر بخش کروم بوک‌ها حکمرانی می‌کند. با این حال، رشد سالانه این شرکت با فروش ۱.۷ میلیون دستگاه در سه ماهه مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است. کروم بوک ایسر با فروش ۱.۴ میلیون دستگاه و با گرفتن ۲۰.۸ درصد از سهم بازار در رتبه دوم قرار دارد. دل و اچ پی به ترتیب با فروش ۱.۲ میلیون و ۱.۱ میلیون دستگاه در رتبه‌های سوم و چهارم قرار گرفتند. سامسونگ با ۰.۶ میلیون دستگاه و اشغال کردن  ۸.۹ درصد از سهم بازار در جایگاه آخر قرار گرفت. تقریباً تمام تولیدکنندگان برتر کروم بوک با کاهش رشد سالانه روبه‌رو بوده اند، به جز سامسونگ که شاهد افزایش ناچیز ۰.۲ درصدی بود.

کاهش فروش کروم بوک ها

تحلیلگر ارشد تحقیقاتی در IDC's Mobility and Consumer Device Trackers، در ارتباط با این موضوع می‌گوید: "بسیاری از مجموعه‌ها مانند مدارس و موسسات آموزشی بودجه خود را برای ارائه دستگاه‌هایی برای یادگیری از راه دور صرف و حتی خود مصرف کنندگان نیز در سال ۲۰۲۰ دستگاه‌های زیادی را برای یادگیری خریداری کردند. در نتیجه، اشباع خرید در بازار آموزش در کوتاه مدت انتظار می‌رفت. این امر به طور مستقیم بر کروم بوک‌ها و تا حدی بر تبلت‌ها تأثیر گذاشت."

تبلت

اپل در عرضه تبلت در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ با فروش ۱۴.۷ میلیون دستگاه و با گرفتن ۳۴.۶ درصد از سهم بازار، پیشتاز این بخش است و رشد سالانه ۴.۶ درصدی با فروش تنها ۱۴ میلیون دستگاه در سه ماهه مشابه سال گذشته داشت. سامسونگ با فروش ۷.۵ میلیونی و گرفتن ۱۷.۷ درصد از سهم بازار در رتبه دوم قرار دارد. تبلت‌های برند آمازون و لنوو به ترتیب با ۴.۷ میلیون و ۴.۳ میلیون دستگاه در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند، همچنین هوآوی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ موفق شد ۲.۴ میلیون تبلت را به فروش برساند و ۵.۴ درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار