راهپیمایی ۱۳ آبان که یادآور ۳ حادثه مهم در تاریخ ایران است امسال در اهواز نیز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بر اساس اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خوزستان، اجتماع بزرگ یوم الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، روز پنجشنبه (۱۳ آبان) ساعت ۹:۳۰ صبح خواهد بود.

راهپیمایی در اهواز، خیابان سلمان فارسی غربی حد فاصل خیابان آزادگان و خیابان شریعتی برگزار خواهد شد.

برگزاری جلسات تبیینی در مساجد، دانشگاه و پایگاه‌های مقاومت بسیج، برپایی اجتماع بزرگداشت این روز در نقاط مختلف استان با حفظ شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در فضای باز، از جمله برنامه‌های گرامی‌داشت ۱۳ آبان در استان است.

۱۳ آبان یادآور ۳ تاریخ مهم در کشور است ابتدا تبعید امام خمینی از ایران به ترکیه در سال ۱۳۴۳ به دستور آمریکا، سپس اعتراض دانش آموزان تهرانی در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ علیه دخالت‌های ایالات متحده در امور کشور که ماموران بر آنان آتش گشودند و در نهایت نیز ۱۳ آبان ۱۳۵۸ که دانشجویان پیرو خط امام با حمله به سفارت آمریکا در ایران آن را تسخیر و اسناد مهمی از جاسوسی نیرو‌های سفارت خانه به دست آوردند.

مجموع این اقدامات موجب شده که مبارزه با دخالت‌های آمریکا در امور ایران ابعاد جدی تری به خود گرفته و هر سال راهپیمایی هایی در اعتراض به خصومت‌های آمریکا علیه ایران برگزار شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.