معاون مالی و اداری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: باید برای تامین غذای دانشجویان در دانشگاه‌ها مجدد برنامه ریزی شود.

عبدالمجید خشنود معاون مالی و ادرای دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره میزان کم بودجه برای تامین غذا‌های دانشجویی در زمان بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها اظهار کرد: طی سال‌های گذشته هم که بحث غذای دانشجویی مطرح بود به عنوان چالش اساسی در بحث بودجه‌ای دانشگاه‌ها عنوان می‌شده است.

او افزود: دانشگاه‌ها همیشه برای تامین بودجه غذای دانشجویی از سازمان امور دانشجویان، وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه و دولت مورد حمایت قرار می‌گرفتند، اما هم اکنون به علت شیوع ویروس کرونا رستوران‌های دانشگاه‌ها تعطیل یا نیمه تعطیل بوده اند و به همین علت وقتی بخواهند مجدد راه اندازی شوند قطعا برای تامین تجهیزات و امکانات، هزینه اولیه خواهند داشت.

خشنود تصریح کرد: هزینه‌های بالا مشکلات جدی تری را ایجاد کرده است که قطعا با منابع جاری دانشگاه‌ها نمی‌توان تامین غذا را مهیا کرد و بایستی حمایت مشخص و قابل توجهی برای تامین غذای دانشجویی باید از طرف سازمان‌های حمایتی مانند: سازمان امور دانشجویان و وزارت علوم وسازمان برنامه و بودجه باید انجام شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: اعداد و ارقام پرداختی برای دریافت غذا از سوی دانشجویان با تامین مواد اولیه و پرداخت حقوق به پیمانکاران قابل مقایسه نیست و به عنوان چالش جدی در دانشگاه‌ها مطرح است.

خشنود گفت: موضوع غذا در دانشگاه‌ها احتیاج به برنامه ریزی مجددی دارد، یعنی باید درباره این موضوع تامل شود و راهکار‌هایی ارائه کنیم تا بتوانیم چالش موجود در دانشگاه‌ها را رفع کنیم. پ

او درباره نرخ غذای دانشجویی اضافه کرد: آمار بودجه غذای دانشجویی متغیر است، برای مثال میانگین هر پرس غذای دانشجویی از نظر یارانه‌ای ۳۵ هزار تومان است و حدود ۳ الی ۴ هزار تومان از سوی دانشجویان پرداخت می‌شود؛ بنابراین یارانه بسیار گسترده‌ای است که در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی حدود ۶۰۰ هزار پرس غذا به صورت سالانه در نظر گرفته می‌شود که تامین آن به منابع زیادی نیاز دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار