سرپرست مدیریت پدافند غیرعامل موسسه رازی گفت: این موسسه با تولید ۸۰ نوع واکسن و فرآورده بیولوژیک نقشی پیشگیرانه در وقوع بیوتروریسم و بیماری‌های مختلف دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، غلامرضا حنیفی، سرپرست مدیریت پدافند غیرعامل موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: موسسه رازی با تولید ۸۰ نوع واکسن انسانی، دامی، طیور، آبزیان و فرآورده بیولوژیک نقشی پیشگیرانه در وقوع بیوتروریسم و بیماری‌های مختلف دارد و تا کنون نیز با محصولات این موسسه، از بیماری‌های متعدد مصون مانده ایم؛ همانطور که امروز با همه گیری بحران کرونا و تحمیل هزینه‌های فراوان جانی و مالی ناشی از آن، اهمیت موسسه رازی به روشنی مشخص می‌شود.

او افزود: پدافند غیرعامل نقش پیشگیرانه در وقوع بحران‌ها دارد و با ایجاد تدابیری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود؛ بنابراین در موسسه رازی، پدافند غیرعامل هر فعالیت آسیب زا را شناسایی و مانع آن می‌شود.

حنیفی با اشاره به ساخت واکسن رازی کووپارس طی دو سال اخیر از زمان وقوع کرونا، افزود: تکنولوژی ساخت این واکسن منحصر به فرد و دارای دو دز تزریقی و یک دز استنشاقی است و از نسل جدید واکسن‌ها به لحاظ بی ضرری جزء ایمن‌ترین واکسن‌ها محسوب می شوذ که ایمنی همورال و سلولار را توامان تحریک می‌کند و همین ویژگی، در سلامت نسل آینده کشور تاثیر به سزایی دارد.

او ساخت و تجهیز بخش بیوبانک را از اقدامات مهم پدافند غیرعامل موسسه نام برد و با بیان این که این بخش مجهز به فریزر‌های دو موتوره بوده و از ایمنی بالایی در وقوع زلزله و آتش سوزی برخوردار است، افزود: در این بخش بذر‌های ساخت واکسن نگه داری و حفاظت می‌شود.

سرپرست مدیریت پدافند غیرعامل موسسه رازی گفت: تدوین دستورالعمل‌ها و شیوه نامه های علمی به منظور حفظ دانش و تکنولوژی محصولات نیز انجام شده و هر دو سال به روز رسانی می‌شود تا این دانش که بومی کشورمان است به نسل‌های آینده انتقال یابد.

حنیفی با اشاره به تحریم‌های متعدد پس از انقلاب، گفت: به رغم تمام مصائب، موانع و محدودیت‌های فراوان طی این مدت، موسسه رازی توانست ضمن حفظ خطوط تولید، محصولاتش را نیز به روز نگه دارد و نقش خود را در زمینه پدافند غیرعامل در کشور به خوبی ایفا کند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار