کتاب «چه کار می‌کنی با یک مشکل» اثر کوبی یاداما با ترجمه فرمهر منجزی در نشر پرتقال منتشرشد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،کتاب «چه کار می‌کنی با یک مشکل» اثر کوبی یاداما با ترجمه فرمهر منجزی در نشر پرتقال منتشر شد. کودکان رده سنی ۶ تا ۱۲ سال مخاطبان این کتاب هستند. این اثر از جمله قصه شعر‌هایی است که این روز‌ها در فضای ادبیات کودک و نوجوان ما منتشرمی شود. قصه شعر نوع ادبی تازه‌ای است که از طریق ترجمه به ادبیات کودک و نوجوان ما وارد شده است و مخاطبان خاص خود را دارد.


بیشتربخوانید


کتاب «چه کار می‌کنی با یک مشکل بزرگ» می‌خواهد به مخاطبانش بیاموزد که هنگام مواجهه با مشکلات بزرگ چگونه عمل کنند. مخاطبانش را از مواجهه با چالش‌های بزرگ زندگی نمی‌ترساند و در واقع می‌توان آن را نوعی کتاب آموزشی در زمینه مهارت‌های زندگی دانست، منتها با زبان قصه و شعر این مهارت را به مخاطبانش می‌آموزد. زبانی که کودکان شش تا دوازده سال راحت با آن ارتباط برقرار می‌کنند و بر مخاطبانش تاثیر خاص خود را می‌گذارد.

اگر بخواهیم محتوای کتاب را بیشتر توضیح دهیم، باید بگوییم: «مشکل‌ها به چه دردی می‌خورند؟ آن‌ها ما را به چالش می‌کشند، به ما شکل می‌دهند، ما را به جلو می‌برند و کمک می‌کنند کشف کنیم، در واقعیت چقدر قوی، شجاع و توانمندیم، با این که همیشه از مشکل‌ها روی گردانیم. آن‌ها ما را طوری تغییر می‌دهند که انتظارش را نداریم. در این میان اگر مشکل بزرگی برای شما پیش بیاید چگونه با آن مواجه می‌شوید؟ این مسئله‌ای است که به خودتان بستگی دارد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.