رئیس حوزه هنری استان ایلام عنوان کرد؛

چاپ ۷ اثر برای رونمایی در کنگره سه هزار شهید استان ایلام

قاسمی از چاپ ۷ اثر برای رونمایی در کنگره ملی سرداران و ۳۰۰۰ شهید استان ایلام خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،محمدعلی قاسمی، رئیس حوزه هنری استان ایلام گفت: ۷ اثر برای رونمایی در کنگره ملی سرداران و ۳۰۰۰ شهید استان ایلام با موضوع خاطرات و زندگینامه شهدای استان از جمله خاطرات آیت الله حیدری ایلامی، شکارچی گوش برها، جنگجوی قهرمان، وقتی گمشدم و حدیث بیقراری مهران به چاپ رسیده است.

او با اشاره به تلاش حوزه هنری ایلام برای تولید آثار فاخر ویژه این کنگره در حوزه موسیقی بیان کرد: در زمینه آلبوم موسیقی ۷ سرود فاخر با عنوان «آواز آب» به پنج زبان مختلف فارسی، کردی جنوبی، لری، عربی و انگلیسی با همکاری آموزش و پرورش و حوزه هنری مرکز انجام شده است.

رئیس حوزه هنری ایلام از تولید تصنیف «ای وطن» ویژه مدافعان سلامت خبر داد و افزود: این اثر هنری با هدف توجه به مدافعان سلامت در دوران شیوع کرونا تولید شده و علاوه بر این تولید تصنیف گفتمان آرامش که در آن شهید به عنوان مظهر انسان دوستی و دفاع از جنبش‌های آزادی بخش کشور‌های جهان معرفی خواهد شد، در دستور کار قرار گرفته است.

قاسمی اعلام کرد: هشت متن نمایش خیابانی با محور هشت شهید شاخص استان تهیه شده که در مجموع ۴۰ اجرا در ایام برگزاری کنگره در استان خواهند داشت.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.