اسماعیل هنیه ضمن تاکید بر دفاع از خاک و مقدسات فلسطین اعلام کرد مقاومت در هر نقطه‌ای که باشد به خیره سری‌های رژیم اشغالگر پاسخ خواهد داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" با بیان اینکه دفاع از خاک و مقدسات فلسطین در هر شرایطی ادامه دارد، تأکید کرد مقاومت در هر جایی از خاک فلسطین به خیره سری‌های رژیم اشغالگر پاسخ خواهد داد.

اسماعیل هنیه در نشستی مجازی با عنوان "یادبود بیانیه بالفور.. نشانه‌های پروژه آزادسازی" که با حضور عبدالحمید الذنیبات، دبیرکل گروه اخوان المسلمین اردن برگزار شد، گفت: به ساکنان کرانه باختری که با وجود همه شرایط سخت مقاومت می‌کنند، درود می‌فرستم. به "عزیز دویک" و همه نمایندگان مجلس فلسطین که پس از انتخاب شان در سال ۲۰۰۶ تا کنون، پاسبان فکری آرمان فلسطین بوده اند، درود می‌فرستم. به ساکنان منطقه شیخ جراح که مخالفت خود را با هرگونه حل و فصل صادر شده از دادگاه‌های ادعایی صهیونیستی اعلام کردند و توانستند از دامی که برای آنان پهن شده بود عبور کنند، درود می‌فرستیم. ملت ما در شیخ جراح به ویژه صاحبان خانه‌های ویران شده، پایبندی خود را به خاک و حقوقشان اعلام کردند و یک مسئولیت تاریخی را به دوش کشیدند. آن‌ها به مسئولیت خود عمل کردند و این کار آنان در حد و اندازه خون‌هایی بود که در نبرد سیف القدس در دفاع از قدس، مسجد الاقصی و سرزمین مقدس ریخته شد.

هنیه ادامه داد: من بر ضرورت تداوم موضع گیری و کوتاه نیامدن از آن در هر شرایطی تأکید می‌کنم. با استناد به منطق نبرد واحد و سرنوشت واحد به عزیزان خود در منطقه شیخ جراح می‌گویم همه گروه‌های مقاومت، ملت فلسطین و امت پشت شما قرار دارند.

هنیه تصریح کرد: پس از گذشت ۱۰۴ سال از صدور بیانیه شوم بالفور اعلام می‌کنیم حقوق ملت‌ها با دست پیش گرفتن و فرافکنی ساقط و ضایع نمی‌شود. همه توطئه‌ها با آگاهی ملی مردم فلسطین ساقط خواهد شد و این رژیم جعلی هیچ گونه مشروعیتی ندارد. ما هرگز مشروعیت رژیم اشغالگر را حتی بر یک وجب از خاک مبارک فلسطین به رسمیت نمی‌شناسیم. تأکید می‌کنم خاک فلسطین از بحر تا نهر و از رأس ناقوره تا ام الرشراش گسترده است و قدس پایتخت ابدی کشور فلسطین باقی خواهد ماند.

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به نبرد سیف القدس گفت: نبرد سیف القدس بیانگر وحدت ملت فلسطین بود و اوهام و خیال بافی تجزیه و تقسیم خاک فلسطین را باطل و بر یکپارچگی و اتحاد فلسطین تأکید کرد. در نبرد سیف القدس فلسطین از رأس الناقوره تا ام الرشراش در دفاع از قدس و مسجد الاقصی و در دفاع از مقاومت غزه به پا خاست و همه تلاش‌ها برای خارج کردن ملت فلسطین از معادله درگیری شکست خورد.

هنیه در ادامه خاطرنشان کرد: نبرد سیف القدس سه جنبه دارد که در جهت عکس بیانیه بالفور قرار گرفته است:
۱. تقویت و تثبیت جغرافیای فلسطین و نابودی طرح تجزیه.
۲. آشکار ساختن قدرت مقاومت قهرمان که راهبرد تراکم قدرت را برای کسب دستاورد آزادسازی و بازگشت بنیان گذاشت.
۳. تأکید بر اینکه آرمان ما فقط متعلق به فلسطین نیست بلکه به تمام امت تعلق دارد.

وی ادامه داد: نبرد سیف القدس نشان داد مقاومت، توانا و قادر به پاسخگویی است و در دفاع از عزت ملی، اصول ثابت و مقدسات نمی‌توان به هیچ وجه سکوت کرد. هنگامی که قدس مورد حمله و تعرض قرار می‌گیرد، مقاومت در هیچ جایی و به ویژه در نوار غزه نمی‌تواند به این سیاست خیره سرانه پاسخ ندهد. بازو‌های مقاومت، مقدس است و به وجب به وجب خاک فلسطین متصل شده است. مقاومت ثابت کرد در مقابل نظریه بازدارندگی اسرائیل، بازدارندگی ایجاد کرده و قادر بوده است عملکرد بسیار پیشرفته‌ای داشت باشد.

هنیه تأکید کرد: تلاش‌های نفوذی رژیم صهیونیستی برای تأثیر بر سطح آگاهی ملت‌های عربی و اسلامی شکست خورده است. مسئله فلسطین مسئله‌ای عربی، اسلامی و انسانی است که از ابعاد محلی، منطقه‌ای و بین المللی تأثیر می‌پذیرد. ملت فلسطین نوک پیکان امت و آزادگان جهان برای مقابله با اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی است.

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد: نظریه آزادسازی بر عناصر زیر استوار است:
- پایبندی به تمام حقوق و اصول ثابت ملت فلسطین و کوتاه نیامدن از هیچ یک از آنها.
-وحدت ملت فلسطین.
-قلمداد کردن قدس به عنوان سر فصل مبارزه که ملت فلسطین را متحد و طیف‌ها و قشر‌های مختلف امت را یکپارچه می‌کند.
- مشارکت همگانی در نبرد آزادسازی غزه، کرانه باختری، اراضی اشغالی ۴۸ و خارج.

هنیه افزود: نبرد و مبارزه ما مبارزه مرز‌ها نیست بلکه مبارزه وجود و ماهیت است. امکان ندارد ملت ما بر سر پایبندی به توافق اسلو و امتیاز دادن به توافق برسد بلکه بر سر پایبندی به حقوق، اصول ثابت و مقاومت توافق می‌کند. فلسطین مسئله اصلی امت به لحاظ مکانی، جایگاه و قدرت است. فلسطین برای متحد کردن جغرافیایی و سیاسی امت بسیار حائز اهمیت است. فلسطین، سرزمین اسرا و معراج و دروازه زمین به سوی آسمان است. امت تا زمانی که رژیم اشغالگر صهیونیستی در سرزمین فلسطین حضور دارد و وحدت آن را تجزیه می‌کند و به استحکامات فکری، امنیتی و اقتصادی آن نفوذ می‌کند، قدرتمند نخواهد بود.

وی اظهار داشت: باید امت را از راهبرد حمایت و پشتیبانی به راهبرد شراکت فراگیر و گسترده منتقل کنیم. امت باید برای محقق ساختن دستاورد‌های تاریخی، به منازعه و درگیری داخلی پایان دهد. این دیگر تنها اسرائیل نیست که در سطح بین الملل به آن گوش داده می‌شود و فقط اسرائیل نیست که روایتگر داستان است. ما شاهد تغییر و تحول در واقعیت جوامع غربی هستیم. پروژه آزادسازی یک پروژه فلسطینی، عربی، اسلامی و بین المللی است. آزادسازی فلسطین و قدس یک مسئولیت خصوصی برای ما فلسطینی‌ها و عمومی برای امت عربی و اسلامی است.

رئیس دفتر سیاسی حماس در پایان گفت: اسرای ما در زندان‌های رژیم اشغالگر با وجود اسارت، در بند بودن و سرکوب زندانبانان، وارد نبرد شکم‌های های خالی شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار