رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس «نبرد شمشمیر قدس» را عامل یکپارچه کردن ملت فلسطین و برهم زننده تئوری امنیت رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فلسطین الیوم، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تصریح کرد که «نبرد شمشیر قدس» بر قدس و مقاومت به عنوان عناوین یکپارچگی ملت ما مهر تایید و تئوری امنیت رژیم صهیونیستی را برهم زد.

وی در سخنرانی خود در نخستین همایش بین المللی که به همت جنبش ملی سازندگی الجزایر به منظور حمایت از تلاش‌ها برای مقابله با نفوذ صهیونیست‌ها به قاره آفریقا برگزار شد، افزود: نبرد قدس که ماه مه انجام شد، ثابت کرد شکست اشغالگران امکان پذیر است و تلاش‌ها برای تحمیل معادلات به منطقه به نتیجه نخواهد رسید.

هنیه در این همایش بین المللی به سه متغیر راهبردی که منطقه در حال دست و پنجه نرم کردن با آن است، شامل نبرد «سیف القدس»، خروج آمریکا از افغانستان و به هم خوردن تئوری ایجاد نظام جدید منطقه‌ای و تشکیل ائتلافی که «اسرائیل» بخشی از راهبرد نظامی و امنیتی آن باشد، اشاره کرد و افزود: خروج آمریکا از منطقه ضعف و ذلت برای متحد راهبردی آن؛ رژیم اشغالگر صهیونیستی محسوب می‌شود و خروج آن از افغانستان مقدمه خروج از منطقه است.

هنیه به موج عادی سازی روابط با اشغالگران پرداخت و تصریح کرد: این موج در حال فروکش کردن است و بیشتر از این گسترش نخواهد یافت. دولت‌ها به اشغالگران مشروعیت نخواهند بخشید و امکان ایجاد پل ارتباطی با آمریکایی‌ها را هم ندارند.

اسماعیل هنیه در ادامه سخنرانی خود از موضع الجزایر در حمایت از کشور‌های آفریقایی در برابر تلاش‌ها برای مشروعیت بخشیدن به حضور اشغالگران در آفریقا تجلیل کرد، به رئیس جمهور، دولت و ملت الجزایر درود فرستاد و افزود الجزایر همواره برای ملت فلسطین و مسائل ملت‌ها الهام بخش بوده است و خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار