افتتاح تماشاخانه گروس شهر بیجار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: مجتمع فرهنگی تماشاخانه گروس امروز با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، هنرمندان و فرهیختگان، پلاتو امیرنظام گروس افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،عبید رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در آیین افتتاحیه تماشاخانه گروس بیجار که با حضور نصرالهی زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مرادی امام جمعه و ورمقانی فرماندار و جمعی از هنرمندان و روسای ادارات شهرستان برگزار شد گفت: به همت استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان علاوه بر افنتاح دو تماشاخانه بیجار و کامیاران، چهار تماشاخانه دیگر در شهر‌های سقز، دیواندره، مریوان و قروه با این کیفیت در حال احداث است.

رستمی افزود: ساخت و تجهیز مراکز فرهنگی به عنوان فرصتی ارزشمند برای تولید آثار هنری و فرهنگی برای جامعه امروز ما بسیار ضروری است، هنر و فرهنگ فضای جامعه را تلطیف و موجبات شور و سرزندگی را فراهم می‌کند.

او اضافه کرد: تماشاخانه گروس بیجار با زیربنای ۲۸۴ متر مربع و با ظرفیت ۱۳۰ نفر، دارای کارکرد‌های متنوع برای اجرای نمایش و تمرین تئاتر و برگزاری شب شعر و اجرای موسیقی و تمرین موسیقی بسیار مناسب و زمینه تولید آثار هنری را فراهم می‌کند.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی اذعان داشت: هنرمندان و فعالان فرهنگی شهر بیجار در تراز کشوری و جهانی هستند بدون شک ساخت و راه اندازی تماشاخانه و سالن سینما برای شهر بیجار از ضروریات توسعه فضا‌های فرهنگی است.

رستمی گفت: سرانه فضای فرهنگی شهر بیجار با افتتاح و راه اندازی این تماشاخانه افزایش چشم گیری نسبت به شهر‌های دیگر هم  داشته است.

او ضمن اشاره به نیاز همه شهرستان‌های استان به تماشاخانه‌های همچون این تماشاخانه اظهار داشت: این تماشاخانه دارای اتاق‌های گریم جداگانه خانم‌ها و آقایان، اتاق فرمان و امکانات لازم ویژه تمرینات حرفه‌ای تئاتر و نمایش است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به نگاه توسعه گرایانه به مقوله فرهنگ از سوی مدیران رده بالای استان در این چند سال اخیر اذعان داشت: ساخت بزرگترین تالار مرکزی در غرب کشور در سنندج به همت استاندار فرهنگ دوست کردستان و رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان با اختصاص اعتبارات چند برابر نسبت به دوره‌های قبل با قدرت در حال اتمام است.

رستمی به مردم شهر بیجار قول مساعد داد که به زودی همایش گروس شناسی با همکاری دانشگاه آزاد راه اندازی شود و ابراز داشت: جشنواره شعر انتظار بیجار برای دوره‌های بعد بصورت کشوری و با ایده و شیوه جدید برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.