شهردار بیرجند گفت: شهرداری بیرجند در دوره جدید بر سه اصل ارزشی، عدالت‌محور و فسادستیز شروع به‌کار کرد و این راه را ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بهترین شهردار بیرجند در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر با حجت الاسلام و المسلمین  عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: عدالت‌محوری و فسادستیزی جزو دغدغه‌های مقام معظم رهبری و دولت خدمتگزار است و در حکم وزیر کشور هم بر این مساله تاکید شده که بیانیه گام دوم انقلاب همواره نصب‌العین مسئولان اجرایی و شهردار باشد.

وی افزود: آنچه باعث شد در اولین قدم به این دیدار بیاییم، بیانیه گام دوم انقلاب است که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند.

با یادآوری دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی زمانی که عضو شورای شهر بیرجند در دوره چهارم بود اظهار کرد: در آن دیدار دغدغه‌هایی را در زمینه ساختمان‌ها و بلندمرتبه‌سازی مطرح کردید که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و اینکه مسایل شرعی و قانونی باید رعایت شود.

بهترین بیان کرد: طی جلسه با اعضای شورای شهر و هیات داوری در هشت محور برنامه ارایه دادم و برنامه اصلی که بر آن تاکید دارم، بحث فرهنگی شهر بیرجند است و جزو دغدغه‌های نماینده، ولی فقیه در استان است.

شهرداربیرجند  با اشاره به دغدغه قانونمداری گفت: اعضای شورا و ما هم تاکید داریم که قانون باید اجرا شود و اگر نقص‌هایی در آن دیده می‌شود باید به سمت اصلاح قانون برویم، اما تا جایی که قانون وجود دارد باید رعایت شود تا دغدغه مردم کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: ۱۹ حوزه فعالیت در شهرداری بیرجند شامل پنج حوزه شهردار، چهار معاونت، هشت سازمان و ۲ شهردار منطقه وجود دارد که از این مجموعه بزرگ، ۲ معاونت و یک سازمان مستقیم با عمران شهر و مسائلی مانند شهرسازی، آسفالت و مبلمان شهری ارتباط دارند و ۱۵ درصد خدمات شهرداری بیرجند به عمران و شهرسازی تعلق می‌گیرد.

بهترین گفت: ۸۵ درصد بقیه کار‌هایی است که در فرهنگ، حوزه حمل و نقل، میادین و اقتصاد شهر است لذا شهر یک مجموعه زنده است که نیاز داریم در همه جوانب به آن بپردازیم و پرداختن به یک موضوع و غافل شدن از سایر جوانب خسران است یعنی سرمایه خود را از دست می‌دهیم.

وی اضافه کرد: وقت اندکی که مردم در اختیار ما گذاشتند نیز به‌زودی سپری خواهد شد و باید همه موضوعات شهر مورد نظر قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند هم در این دیدار گفت: شرایطی پیش آمد که بعد از برنامه‌ریزی‌ها، حمایت‌ها و نظارت‌هایی که در ششمین دوره شورای اسلامی شهر بیرجند انجام شد با توجه به روند‌های علمی و منطقی که ایجاد و فرم امتیازدهی که طراحی شد و مصاحبه‌هایی که از نامزد‌های پست شهرداری صورت گرفت یکی از رسالت‌های شورا به نتیجه رسید و حکم دکتر "مهدی بهترین" برای سکانداری شهرداری بیرجند توسط وزیر کشور امضا و ابلاغ شد.

 محمودی‌راد افزود: به جهت اینکه امور دچار اشکال و وقفه نشود روز گذشته حکم انتصاب را تقدیم کردیم و شهردار بیرجند در جمع اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری پس از قرائت سوگندنامه کار خود را رسما شروع کرد.

وی اظهار داشت: امروز هم اولین جلسه شهردار با فرماندار بیرجند با مبنای فرهنگی و موضوع چاپ و نشر کتاب گویش بیرجندی برگزار شد که شروع جلسات با موضوع فرهنگی را به فال نیک می‌گیریم.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.