در دیدار سفیر ایران در کابل و سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت موقت طالبان، توسعه و تحکیم روابط فرهنگی و همکاری رسانه‌‌ای مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، امروز سه‌شنبه ۱۱ آبان با خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت موقت طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، هر دو طرف روی توسعه و تحکیم روابط فرهنگی میان افغانستان و ایران، همکاری رسانه ای، اعطای بورسیه خبرنگاری، توسعه صنعت توریسم، احیای میراث‌های فرهنگی، همکاری در حوزه موزه و حفظ آثار باستانی و کتاب‌خانه‌های عمومی افغانستان بحث و گفت‌وگو کردند.

سفیر ایران در کابل چندی پیش نیز با «مولوی امیرخان متقی» وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان به درخواست طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امینیان در این دیدار مشکلات اقتصادی را دشمن مشترک ایران و افغانستان خواند و ایران آماده سرمایه‌گذاری در بخش‌های انرژی، حمل و نقل، معدن، تجارت و بهداشت افغانستان است.

متقی با اعلام آمادگی طالبان برای همکاری با ایران در زمینه‌های مختلف، خواستار توجه ویژه به حل موضوع مهاجران در ایران و گام‌هایی در جهت تسهیل مشکلات آن‌ها شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار