دستیار وزیر امور خارجه ایران گفت: کشورهای همسایه افغانستان به صلح در این کشور علاقه‌مندند.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید رسول موسوی دستیار وزیر و مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه امروز سه‌شنبه در یک رشته توئیت در واکنش به اظهارات سخنگوی طالبان نوشت: جمهوری اسلامی ایران دارای قانون اساسی است که تمام ارکان آن از رهبری تا وزرا، مجلس تا شورا‌های شهر‌ها و روستا‌ها مستقیم یا غیرمستقیم انتخاب می‌شوند.

وی با بیان این‌که فراگیری حکومت جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی آن مستتر است، افزود: اصل ۶ قانون اساسی ایران: امور کشور باید به اتکاء آراء عمومی اداره شود.

موسوی یادآور شد: اگر در نشست تهران کشور‌های همسایه افغانستان خواستار حکومتی فراگیر در افغانستان شدند برای آن است که به صلح و ثبات در افغانستان علاقه‌مند بوده و معتقدند در حکومتی فراگیر صلح و ثبات و آرامش این کشور بهتر و بیشتر تامین می‌شود.

مدیرکل آسیای جنوبی وزارت خارجه تصریح کرد: علاقه‌مندی به صلح و ثبات در همسایه حسن نیت است، نه مداخله.

گفتنی است وزرای خارجه کشور‌های همسایه افغانستان به همراه روسیه روز چهارشنبه پنجم آبان ماه در تهران در بیانیه‌ای مشترک متذکر شدند که یک ساختار سیاسی فراگیر و گسترده با مشارکت همه اقوام تنها راه‌حل مسائل افغانستان است و حملات تروریستی را در هر فرم و شکل از جمله حملات علیه گروه‌های قومی و مذهبی و حملات تروریستی اخیر به مساجد را شدیدا محکوم کردند.

علاقه‌مندی به صلح و ثبات در همسایه حسن نیت است، نه مداخله

علاقه‌مندی به صلح و ثبات در همسایه حسن نیت است، نه مداخله

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار