در بسته خبری «آژیر» امروز از جزئیات دستگیری موبایل قاپان شمال تهران پس از تیراندازی پلیس تا توقیف تریلی حامل کالای قاچاق در شهرستان ری مطلع خواهید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

جیب بری از مسافران بی آرتی‌های انقلاب تا فردوسی

سرهنگ قاسم دستخال رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: به دنبال شکایت‌های شهروندان از سارقان جیب بر در اتوبوس‌های BRT به ویژه محدوده میدان‌های انقلاب و فردوسی طرح شناسایی سارقان با همکاری ماموران کلانتری انقلاب عملیاتی شد.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان فردی را حین جیب بری در داخل اتوبوس مشاهده کردند، گفت: عملیات دستگیری سارق آغاز و متهم که موفق شده بود از اتوبوس خارج شود پس از تعقیب و گریز کوتاهی دستگیر و تلفن همراه مسافر از وی کشف شد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: متهم به ۵۰ فقره جیب بری از مسافران اتوبوس‌های BRT در محدوده میدان انقلاب و فردوسی اعتراف و کارآگاهان تاکنون ۴۰ نفر از مالباختگان را شناسایی کرده اند.

وی افزود: در بررسی سوابق متهم به دست آمد که متهم سابقه دار بوده و تاکنون ۱۷ مرتبه تحمل کیفر داشته که در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

توقیف تریلی حامل کالای قاچاق در شهرستان ری

سردار حمید هداوند جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان ری در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کنترل خودرو‌های عبوری محور‌های مواصلاتی به شهرستان ری به یک تریلی مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از خودرو، ۲ دستگاه تجهیزات پزشکی، ۶۲ دستگاه اکسیژن ساز، ۴۶۰ عدد نواع دوربین مدار بسته حرفه ای، ۴۴ هزار و ۷۴۰ انواع البسه و پوشاک و یک دستگاه تلویزیون قاچاق فاقد بارنامه و مجوز‌های قانونی کشف کردند که ارزش مالی کالای قاچاق کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۳۳ میلیارد تومان برآورد شد.

جانشین رئیس پلیس تهران با اشاره به دستگیری راننده خودرو، بیان کرد: متهم دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرقت از مشاعات ساختمان‌های شهرک گلستان

سرهنگ محمد قاسم طرهانی جانشین پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: ساعت ۲۰ نهم آبان ماه تیم عملیات کلانتری ۱۴۱ شهرک گلستان در حال گشت زنی بودند که به پارک یک دستگاه خودروی سواری در کنار ساختمانی مشکوک و راننده خودرو را که در کنار خودرو ایستاده بود، تحت بررسی‌های پلیسی قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه راننده جوان پاسخ درستی به سوالات پلیس نمی‌داد، گفت: در بررسی بیشتر از خودرو تجهیزات دفاعی از قبیل شوکر برقی و یک دستبند کشف شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم به کلانتری منتقل و در پی جوئی‌های پلیسی به ۵ فقره سرقت از مشاعات ساختمان‌های مسکونی معترف شد.

جانشین پلیس پیشگیری تهران با تاکید بر اینکه به هیچ وجه بدون بررسی موضوع درب ساختمان را بر روی افراد غریبه باز نکنید و همواره درب ورودی ساختمان را ببندید، تاکید کرد: در این رابطه مالباختگان شناسایی و کشف جزئیات پرونده و سایر جرایم احتمالی متهم ادامه دارد.

دستگیری موبایل قاپان شمال تهران پس از تیراندازی پلیس

سرهنگ عباس جمشیدی رئیس کلانتری قلهک اظهار کرد: ساعت ۲۱ نهم آبان ماه تیم عملیات کلانتری ۱۲۴ قلهک در حال گشت زنی بودند که به راکب و ترک نشین موتورسیکلتی مشکوک شدند.

وی با اشاره به اینکه با نزدیک شدن گشت انتظامی کلانتری به موتورسیکلت، موتورسواران از محل فرار کردند، گفت: در تعقیب و گریز طولانی پس از شلیک چند تیر هوائی موتورسیکلت متهمان متوقف و هر ۲ متهم ۳۵ و ۴۰ ساله دستگیر شدند.

رئیس کلانتری قلهک با بیان اینکه متهمان در کلانتری به ۶ فقره موبایل قاپی معترف شدند، اظهار کرد: در بررسی سوابق متهمان مشخص شد که هر ۲ سابقه دار بوده و تحت عناوین مجرمانه موبایل قاپی، جیب بری و زورگیری تحمل کیفر داشته و روانه زندان شده اند.

سارقان موتورسیکلت محله فلاح دستگیر شدند

سرهنگ رسول بهرامی سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: با وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت شهروندان در جنوب تهران به ویژه در محله فلاح موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیم‌های مختلف عملیات سرکلانتری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران کلانتری ۱۶۱ ابوذر در رصد‌های اطلاعاتی و تحقیقات محلی موفق شدند هویت و مخفیگاه ۲ سارق حرفه‌ای را در جنوب تهران شناسایی کردند، گفت: نتیجه بررسی‌های پلیسی به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری و بازرسی از مخفیگاه متهمان اخذ شد.

سرهنگ بهرامی تصریح کرد: تیم عملیات کلانتری در یک عملیات پیچیده سارقان ۲۵ و ۲۷ ساله را در مخفیگاهشان دستگیر و هر ۲ متهم پس از انتقال به کلانتری به ۱۰ فقره سرقت موتورسیکلت با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: تحقیقات پلیسی برای شناسایی مالخران موتورسیکلت‌های مسروقه کماکان ادامه دارد و متهمان برای اخذ دستور قضائی روانه دادسرا شدند.


بیشتر بخوانید

شناسایی انبار مهمات جنگی در شهرک غرب/ عربده کشی و تخریب خودروی شهروندان به دلیل خصومت شخصی


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار