نیروی دریایی آمریکا دلیل آسیب دیدن زیردریایی خود را که ماه گذشته در دریای چین جنوبی آسیب دیده بود، فاش کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروی دریایی آمریکا بعد از یک ماه سکوت ادعا کرد زیردریایی هسته‌ای که در دریای چین جنوبی آسیب دیده بود به یک صخره که در نقشه وجود نداشته برخورد کرده است!

سخنگوی نیرو‌های مسلح دریایی آمریکا گفت: «هیلی سیمز» کاپیتان این زیردریایی در خصوص این اتفاق اعلام کرده است زیردریایی زمانی‌ که در آب‌های بین‌المللی میان اقیانوس آرام و اقیانوس هند بود به صخره‌ای بزرگ برخورد کرد که در نقشه‌ها ترسیم نشده بوده است.

به گفته این سخنگو نتایج تحقیقات در مورد این حادثه به دریاسالار «کارل توماس» فرمانده ناوگان هفتم ارائه شده تا او در این خصوص تصمیم‌گیری کند.

شایان ذکر است این زیردریایی هسته‌ای در ۲ اکتبر زمانی که در دریای چین جنوبی در زیر آب بود با چیزی نامشخص برخورد کرد و ۱۱ سرباز آن مجروح شدند.

به نوشته وبگاه دیلی میل ارتش آمریکا با بیان اینکه این حادثه منجر به زخمی شدن ۱۱ ملوان شد، توضیح داد زیردریایی «یو. اس. اس کنتیکت» در وضعیت پایداری باقی ماند و مواد اتمی آن آسیب ندیده است.

به دلیل آسیب ابن زیردریایی در دریای چین جنوبی زمزمه‌هایی در خصوص آسیب دیدن آن از سوی چین نیز وجود داشت. اما جدی گرفته نشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار