ارتش آمریکا اعلام کرد دست‌کم ۱۵ نفر در حادثه زیردریایی هسته‌ای این کشور که با جسمی در زیر آب در منطقه آسیا و اقیانوسیه برخورد کرده است، زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ارتش آمریکا روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کرد یک زیردریایی هسته‌ای این کشور در منطقه آسیا و اقیانوسیه در دریای چین جنوبی با جسمی در زیر آب برخورد کرده است.

ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که زیردریایی هسته‌ای «یو اس اس کنتیکت» این کشور هنگام حرکت در آب‌های بین‌المللی در منطقه اقیانوس هند-آرام، به یک شیء نامعلوم برخورد کرد و مدعی شد این حادثه منجر به جراحات مرگبار نشده است. 

مقامات آمریکایی مدعی شدند که این حادثه در آب‌های بین‌المللی در دریای چین جنوبی روی داد و دست‌کم ۱۵ نفر از خدمه آن دچار جراحات سطحی مانند کبودی و بریدگی شدند.

این مقامات که خواستند نامشان فاش نشود افزودند این زیردریایی در وضعیت پایدار باقی ماند و مولد هسته‌ای آن آسیب ندید و اکنون برای بازرسی بیشتر عازم گوآم است و انتظار می‌رود روز شنبه به آنجا برسد.

به گفته این مقامات میزان آسیب وارد شده درپی این حادثه در حال ارزیابی است و نیروی دریایی آمریکا درخصوص این حادثه از کشوری درخواست کمک نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار