تزریق بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان همدان

معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: حدود یک میلیون و ۸۶۳ هزار دُز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر محمد خزائی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت : حدود یک میلیون و ۸۶۳ هزار دُز واکسن کرونا (نوبت اول، دوم و یادآور) تاکنون برای جامعه هدف در استان تزریق شده است.

او افزود: از مجموع واکسن‌های تزریق شده، یک میلیون و ۱۶۱ هزار و ۴۱۱ نفر دُز اول و ۶۹۹ هزار و ۲۵۱ نفر دُز دوم و یک هزار و ۷۳۱ نفر نیز دُز سوم (یادآور) را دریافت کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: سهم شهرستان‌های استان همدان در تزریق دُز نخست واکسن کرونا به ترتیب همدان ۴۶۶ هزار و ۱۳۶ دُز، ملایر ۱۸۲هزار و ۸۵۸ دُز، نهاوند ۱۱۳ هزار و ۲۵۲ دُز، تویسرکان ۶۸ هزار و ۷۹ دُز، کبودرآهنگ ۷۸ هزار و ۴۶۷ دُز، بهار ۷۸ هزار و ۷۲۵ دُز، رزن ۵۰ هزار و ۵۶۹ دُز، درگزین ۲۸ هزار و ۲۶۹ دوز و فامنین تزریق ۲۴ هزار و ۳۹۱ دُز است.

خزایی گفت: همچنین ۶۹۹ هزار و ۲۵۱ دُز واکسن کرونا در نوبت دوم در استان همدان تزریق شده که سهم شهرستان همدان از این تعداد ۲۸۵ هزار و ۵۶۸ دُز، ملایر ۱۰۸ هزار و ۵۳۱ دُز، نهاوند ۷۰ هزار و ۹۶۱ دُز، تویسرکان ۴۲ هزار و ۶۷۱ دُز، کبودراهنگ ۴۳ هزار و ۸۷۸ دُز، بهار ۴۶ هزار و ۱۴۸ دُز، رزن ۲۷ هزار و ۶۱۱ دُز، درگزین ۱۷ هزار و ۵۹۸ دُز و شهرستان فامنین نیز ۱۴ هزار و ۵۶۴ دُز است.

او ادامه داد: در عین حال ۹۷۹ دُز واکسن نوبت سوم (یادآور) در شهرستان همدان، ۲۰۲ دُز در ملایر، ۱۱۶ دُز در نهاوند، ۵۴ دُز در تویسرکان، ۹۹ دُز در کبودراهنگ، ۱۱۱ دُز در بهار، ۱۰۰ دُز در رزن، ۶ دُز در شهرستان درگزین و ۳۰ دُز در شهرستان فامنین تزریق شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه آمار تزریق روزانه واکسن کرونا در استان همدان (هشت آبان) به بیش از ۲۷ هزار دُز رسید، افزود: این تعداد شامل پنج هزار و ۶۷۸ دُز واکسن مرحله نخست، ۲۱ هزار و ۴۱۱ دُز نوبت دوم و ۴۴ دُز نیز نوبت سوم (یادآور) است.

از ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان، پنج شهرستان «اسدآباد، فامنین، بهار، کبودرآهنگ و ملایر» در وضعیت زرد و شهرستان‌های «همدان، رزن، درگزین، نهاوند و تویسرکان» نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.