سرپرست شبکه بهداشت و درمان لنده گفت: تزریق واکسن برای بازگشایی مدارس در شهرستان لنده الزامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، فریبرز یاوریان سرپرست شبکه بهداشت و درمان لنده در نشست ستاد کرونا گفت: شیوع پیک جدید کرونا به خصوص در بین دانش آموزان می‌تواند نقطه بحرانی در مدارس باشد.

یاوریان افزود: باید همه دستورالعمل های بهداشتی از سوی خانواده‌ها و مدارس با دقت بیشتری پیگیری و اجرا شود.

او ادامه داد: از ۴ هزار دانش آموز در شهرستان لنده بیش از ٢هزار و ۴٠٠ تن واکسن دُز های اول و دوم را دریافت کرده اند و تلاش‌ها در حوزه‌های سلامت دانش آموزان و معلمان برای اجرای واکسیناسیون ادامه دارد.

یاوریان اضافه کرد: متاسفانه برخی از معلمان و دانش آموزان نسبت به استفاده از ماسک در مدارس و تزریق واکسن کوتاهی می‌کنند که این مهم می‌تواند سلامت سایر دانش آموزان را به مخاطره بیاندازد.

تورج رزمجو فرماندار شهرستان لنده هم گفت: باید همه اقشار مختلف به خصوص فرهنگیان به عنوان سفیران سلامت، برای همگانی شدن واکسیناسیون اقدام کنند.

رزمجو افزود: برخی‌ها هنوز تحت تاثیر برخی رسانه‌ها و فضای مجازی از تزریق واکسن خودداری می‌کنند که بدون شک این افراد از دریافت هرگونه خدمات محروم خواهند شد.

او با بیان اینکه پرهیز از تجمعات در مجالس عروسی و عزاداری‌ها برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ضروری است و اضافه کرد: صنوفی که دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند برابر قوانین با آن‌ها برخورد خواهد شد.

فرماندار شهرستان لنده شرط ورود به مراکز و اماکن ورزشی در این شهرستان را تنها با داشتن کارت تزریق واکسیناسیون و رعایت دستور العمل‌های بهداشتی اعلام کرد.

رزمجو افزود: در خصوص رنگ بندی فعلا وضعیت شهرستان لنده زرد است که امیدواریم در پیک جدید وارد نارنجی و قرمز نشویم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.