رئیس اداره جهاد کشاورزی باغملک گفت: تامین نهاده‌های دامی برای دامداران گران تمام شده و به نوعی دامداری برای مردم دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، پیش بین رئیس اداره جهاد کشاورزی باغملک گفت: تامین نهاده‌های دامی ازجمله جو، ذرت و کنجاله سویا برای دامداران شهرستان گران تمام شده و به نوعی دامداری برای مردم باغملک دیگر صرفه اقتصادی ندارد تاجایی که برخی اقدام به فروش دام‌های خود کرده اند.

او بیان داشت: تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز دامداران دارای شرایط خاصی است از آنجایی که یکی عوامل و شرایط لازم تامین و خرید نهاده‌ها در هر شهرستان وجود تشکل حقوقی تعاونی دامداران واجد شرایط است.

پیش بین افزود: تا حدودی این موضوع باعث افزایش هزینه‌های دامداران شده است، که البته با پیگیری‌های لازم در صدد تشکیل این تعاونی هستیم و مراحل اولیه تشکیل این تعاونی را انجام داده ایم، ان شاء الله به زودی و با تشکیل تعاونی مذکور که مربوط به خود دامداران هست مشکلات آن‌ها نیز کمتر خواهد شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی باغملک تصریح کرد: با توجه به خشکسالی و شرایط خاصی که در کشور وجود داشت تامین نهاده‌های دامی نه تنها در شهرستان بلکه در سایر شهرستان‌ها و استان‌های دیگری که از شرایط آب و هوایی خوبی برخوردار نبوده اند مشکلاتی را به وجود اورده است، اما با این وجود، تاکنون عملکرد نسبتاً خوبی در خصوص تأمین نهاده‌ها جهت دامداران داشته ایم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.