معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: جمهوری اسلامی ایران اکنون در شرایطی از آمادگی دفاعی و نظامی قرار دارد که دشمنان جرات مقابله با آن را ندارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، محمود ثمینی،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اظهار کرد: شرایط مملکت و وضعیت استراتژیک کشور به گونه‌ای است که باید در تمام اتفاقات آمادگی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی در تمامی حوزه‌ها بخصوص در حوزه نظامی و حفاظت از زیرساخت‌هایی که موجب امنیت می‌شود ضروری است.

وی با بیان اینکه عمده اقدامات سال‌های گذشته مدیریت بحران بوده است ادامه داد: هرچند این مهم یک اصل است، اما برای کاهش بحران‌ها به حداقل، اجرای اصل پدافند غیرعامل از ملزومات بشمار می‌رود.

ثمینی گفت: مقام معظم رهبری از سال ۸۳ نسبت به شکل گیری سازمان و اقدامات پدافند غیرعامل دستور دادند و امروز این مجموعه جزو جدانشدنی پروژه‌ها است به نحوی که پیوست پدافند غیرعامل باید در تمامی طرح‌های عمرانی رعایت شود.

وی با تاکید بر حفظ زیرساخت‌های مربوط به زندگی مردم بیان کرد: هر عامل تهدیدکننده زیرساخت و علایم حیاتی باید در تمامی حوزه‌ها شناسایی شود و در جنگ‌ها که خسارت انسانی بسیار بالا است اقدامات پدافند غیرعامل هزینه‌های کمتر، جهت دفاع از مملکت اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: درسیل پلدختر شاهد محروم شدن مردم از تمامی امکانات بودیم چراکه پدافند غیرعامل رعایت نشده بود بنابراین کمترین هزینه برای حفظ زیرساخت، جانمایی مطمئن به منظور پیشگیری از وقع حوادث است.

ضرورت شناسایی تهدیدات علیه کشور

فرمانده انتظامی لرستان نیز در این آیین گفت: تهدیدات علیه کشور با هدف امنیت و آسایش مردم باید شناسایی شود چراکه ناگزیر به اجرای این اقدامات هستیم.

سردار یحیی الهی اظهار کرد: باتوجه به شرایط حساس منطقه و کشور اقدامات پدافند غیرعامل، پیشگیری از هزینه‌ها است و محافظت از نیروی انسانی، ارتقا و انسجام روحیه، نظارت بر حفاظت از زیرساخت‌های فیزیکی و استمرار خدمات براساس راهبرد‌های هر کشور از اقدامات مهم این حوزه می‌باشد.

وی بیان کرد: پدافند غیرعامل همواره یک اصل می‌باشد و باید براساس وظیفه، اقدامات اساسی را برای ایجاد امنیت در حوزه‌های مختلف انجام دهیم.

پنجم تا دوازدهم آبان‌ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ب 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.