مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: کشتارگاه طیور این شهرستان با کشتار و بسته بندی روزانه ١۶ هزار قطعه مرغ نقش مهمی در تامین گوشت مورد نیاز مردم جنوب این استان دارد.

مجید فیاضی مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: ایرانشهر دارای ٢٨ واحد مرغداری است که سالانه در این تعداد واحد هفت هزار تن مرغ تولید و به بازار عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: بخشی از مرغ تولیدی ایرانشهر به کشتارگاه و بخشی به صورت زنده فروشی در بازار این شهرستان عرضه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: مصرف گوشت مرغ مردم این شهرستان در سال هشت هزار و ٧٠٠ تن است که با توجه به تولید سالانه هفت هزار تن در منطقه بقیه مرغ مصرفی از سایر نقاط استان یا استان‌های همجوار تامین می‌شود.

مدیرعامل کشتارگاه طیور ایرانشهر نیز اظهارداشت: این واحد کشتارگاه در سال ١٣٩٠ با اعتبار ١٠٠ میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.

شمس الدین ریگی با اشاره به ظرفیت کشتار ۲ هزار قطعه در ساعت در کشتارگاه طیور ایرانشهر، آن را زیرساخت مناسبی در ارایه خدمات کشتارگاهی برای حوزه جنوب استان دانست و بر کمک دست اندرکاران برای شکوفایی بیشتر این سرمایه‌گذاری تاکید کرد.

وی با بیان اینکه شیوه تعامل کشتارگاه با تولید کنندگان مرغ، دستمزدی نیست بلکه خرید یک کشتار، بسته بندی و عرضه است، خواستار تثبیت روند مناسب تامین مرغ زنده برای کشتارگاه و کمک به بازدهی آن شد.

این سرمایه گذار ایرانشهری افزود: بدون گرفتن تسهیلات از دولت این کشتارگاه راه اندازی شده و بیش‌از ۱۰۰ نفر بطور مستقیم در آن مشغول بکار هستند.

وی افزود: کمبود مرغ موجب شده از تمام ظرفیت این کشتارگاه استفاده نشود بطوریکه هم‌اینک در هفته ۲ تا سه روز کشتار داریم.

کشتارگاه نیمه صنعتی طیور ایرانشهر در ابتدای محور ایرانشهر- مهرستان واقع شده و قابلیت کشتار ۲هزار قطعه مرغ در ساعت را دارد. این کشتارگاه هم‌اینک به بیش از ۱۵ شهرستان جنوب استان خدمات می‌دهد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار