مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: ساختار تشکیلاتی هلال احمر داوطلبانه است از این رو نیرو‌های توانمندی را تربیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد، در دیدار با فاطمی استاندار یزد گفت: در حوزه امداد و نجات و توان افزایی نیرو‌ها و تامین منابع انسانی و توان بخشی در حوادث و کمک‌های مردمی تلاش‌های خوبی در سال‌های گذشته  انجام شده است.

او افزود: در سال گذشته با مستقر شدن بالگرد در آشیانه هلال احمر استان و همچنین خرید پهپاد جستجو اقدامات موثر و مثبتی در امداد و نجات برداشته شد.

حرازی زاده افزود: تشکیل تیم امداد و نجات کوهستان و امداد و سیلاب و توان افزایی نیرو‌ها اهمیت زیادی دارد و در حوزه آموزش و پژوهش در جهت رفع نیازها، رویداد‌های خوبی اتفاق افتاده است.

او بیان کرد: در حوزه جوانان افتخارات بزرگی به دست آمده و برنامه‌های مدونی برای کودکان در مهد‌های کودک و مدارس عملیاتی شده است.

حرازی زاده ادامه داد: خوشحالیم نقشی در فعالیت‌های اجتماعی استان داریم و اگر بتوانیم هزار نفر را آموزش دهیم ظرفیت بزرگی در کاهش خسارات است، ضمن اینکه این آموزش‌ها می‌تواند به جامعه و خانواده‌ها منتقل شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: فعالیت‌های هلال حمر منافاتی با فعالیت‌های فرهنگی ندارد و می‌تواند همسو با بسیاری از برنامه‌ها در سطح استان در تمامی سنین باشد و هر کس با حضور خود به نوعی به این مجموعه خدمت می‌رساند.

حرازی زاده عنوان کرد: حضور خیرین در هلال احمر نیز ظرفیت بسیار ارزشمندی است. البته در حوزه جوانان، کرونا محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است، اما یک سری پتانسیل‌های جدیدی را رقم زد و در حوزه مذهبی و اجتماعی و فرهنگی ظرفیت‌های مهمی شکل گرفته است.

او تصریح کرد: یکی از این فعالیت‌های داوطلبانه اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق محروم است که مورد استقبال قرار گرفته است. همچنین طرح نذر آب چهار را در کنار فعالیت‌ها عملیاتی کرده‌ایم که در طول این چهار دوره طرح نذر آب حرکت‌های ارزشمندی به همت داوطلبان و خیرین صورت گرفته است.

او اظهار داشت: همچنین طرح‌هایی در حمایت از اقشار ضعیف اجرایی شد و در مناطق روستایی، به توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی پرداخته ایم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: کار‌های درمانی برای مددجویان در حوزه درمان و بهداشت و فعالیت داروخانه ها برای تامین دارو و فعالیت مرکز جامع توان بخشی هلال حمر و برگزاری دوره‌هایی گفتار درمانی و کار درمانی و فیزیوتراپی از جمله این اقدامات به عموم مردم است.

حرازی زاده افزود: شکل گیری خانه‌های هلال یکی از مسائل مهم است. فلسفه وجودی این خانه‌های هلال ارائه خدمات در مناطق محروم و دوردست است.

ساختار تشکیلاتی هلال احمر داوطلبانه  و انتخابی است

او بیان کرد: آموزش افراد در مواجهه با حوادث و بلایا بسیار مهم است و تا رسیدن به موقع و اعزام نیرو‌ها می‌توانند خدمات خوبی را ارائه دهند.

حرازی زاده عنوان کرد: فعالیت در روستا‌ها و اجرای پروژه‌ها در قالب آموزش به بانوان در طرح یاس از دیگر اقدامات است. هلال احمر نهاد‌ی خودجوش است و خانه هلال ظرفیت مهمی در این مسیر است به خصوص با توجه به تعامل با جوانان مجموعه به آرامش خوبی در مسیر تحقق اهداف رسیده است.

او تصریح کرد: آموزش فعالیت‌ها و کمک‌های اولیه در کاهش خسارات نقش مهمی دارد و در این زمینه دوره‌های عمومی و تخصصی و نیز دوره‌های آموزش ضمن خدمت برای کارمندان دولت برگزار می‌شود.

مدیر عامل هلال احمر استان یزد خاطر نشان کرد: باید اعتبارات استانی به هلال احمر تخصیص یابد چرا که وضعیت اعتبارات خوب نیست و باید از نظر لجستیک و تجهیزات در مدیریت بحران و حضور در ماموریت‌ها  تقویت شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.