پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه گفت: مشهد که در سال‌های اخیر تبدیل به پایگاه انقلابی‌گری و اندیشه‌ورزی انقلابی در کشور شده است، به واسطه اثرگذاری ملی خود، آماج تهاجمات رسانه‌ای گسترده و عملیات روانی شده که چهره‌های انقلابی را هدف گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، پایگاه اطلاع‌رسانی آیت الله سیداحمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نوشت: مشهد که در سال‌های اخیر تبدیل به پایگاه انقلابی‌گری و اندیشه‌ورزی انقلابی در کشور شده است، به واسطه اثرگذاری ملی خود، آماج تهاجمات رسانه‌ای گسترده و عملیات روانی شده که چهره‌های انقلابی را هدف گرفته است.

این پایگاه در ادامه این مطلب افزود: این تهاجمات علاوه بر مبانی هویتی این شهر، شخصیت‌ها و چهره‌های مؤثر و انقلابی مشهد را نیز هدف گرفته است که یکی از مصادیق این موضوع، پرداخت جهت‌گیرانه به خطبه‌های نماز جمعه مشهد و اخبار پیرامون نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی است، انتخاب تصاویر، تقطیع و برش‌های معنادار محتوای تبیینی و تفصیلی به نفع نیات سوء رسانه‌ای به اندازه‌ای بسط پیدا کرده است که شاهد استفاده رسانه‌ای برخی جریان‌های سیاسی داخلی از محتوای رسانه‌های معاند خارجی هستیم.


بیشتر بخوانید


پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سیداحمد علم الهدی ادامه داد: در دوران حاضر نیز مشهد همچون گذشته در مرکز توجه عمومی قرار دارد، چه به خاطر وجود مضجع شریف علی بن موسی‌الرضا (ع) که پایگاه امید و اتکای محبان اهل بیت (ع) مردم ولایتدار ایرانی اسلامی و جهان اسلام است و چه از منظر مرجعیت فرهنگی که این شهر را به قطب دینی و صدور فرهنگ انقلابی تبدیل کرده است.
 
پایگاه اطلاع رسانی بیان کرد: جمع این دو گزاره یعنی "نقطه اتکای معنوی ایران اسلامی" و "پایگاه صدور فرهنگ انقلابی" که امروز در مشهد پررنگ‌تر و عینی‌تر از همیشه شده است، سبب شده تا توجه به این شهر دوچندان شود و ذره‌بین رسانه‌ها را به سمت خود جذب کند. تحول منظومه رسانه‌ای در جهان، سرعت انتشار بالا و دسترسی‌های عمومی به وسایل ارتباط جمعی، عاملی است که موضع‌گیری‌های رسانه‌ای در قبال موضوعات، وقایع و مفاهیم گوناگون را به سرعت در میان مخاطبان توزیع و انگاره‌سازی می‌کند.

به نوشته این پایگاه اطلاع رسانی، بررسی اجمالی محتوای تولید و توزیع شده در برخی رسانه‌ها پیرامون شهر "مشهد مقدس" که دارای ویژگی‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی متعدد داخلی و بین‌المللی است و از طرف دیگر، جریان‌سازی فعالان فرهنگی و سیاسی مشهد در کشور، موید این واقعیت است که عمده رسانه‌های برون مرزی و بخشی از رسانه‌های داخلی با سوءنیت نسبت به بازنشر اخبار مربوط به این شهر و شخصیت‌های آن اقدام می‌کنند.

پایگاه تصریح کرد: این سوءنیت در پرداختن به موضوعات مرتبط با مشهد تا اندازه‌ای مشهود است که بعضأ هماهنگی فرمی و محتوایی در بازنشر مطالب در داخل و خارج از کشور به چشم می‌خورد. تکرار مواضع همسو با رسانه‌های خارجی از سوی برخی رسانه‌های داخلی، شائبه خط دهی و یا به تعبیر دیگر، ضریب دادن به مسائل خلاف واقع پیرامون شهر مشهد مقدس و شخصیت‌های انقلابی این شهر را جدی‌تر می‌کند.

 

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.