در این گزارش راهنمای کاربران جهت مشاهده احکام و اوراق مطالباتی ابلاغ شده توسط سازمان تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری آموزش داده شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در دوران کرونا انجام کار‌های اداری به صورت غیر حضوری می‌تواند جلوی گسترش این بیماری را بگیرد.

در این گزارش راهنمای کاربران جهت مشاهده احکام و اوراق مطالباتی ابلاغ شده توسط سازمان تامین اجتماعی  به صورت غیر حضوری آموزش داده شده است. 

۱. لازم است کارفرمایان محترم با انجام ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی ‌‌es.tamin.ir نسبت به اخذ نام کاربری و رمز عبور خود اقدام کند.

۲. در مواردی که سازمان تامین اجتماعی نسبت به صدور ابلاغیه مربوط به کارگاه های کارفرما می کند، مراتب از طریق ارسال پیامک به ایشان اطلاع‌رسانی شده تا در اولین فرصت نسبت به ورود به سامانه و پورتال کاربری خود اقدام کرده و از مفاد ابلاغیه آگاه شوند.

۳. کلیه اوراق و احکام مطالباتی صادر شده توسط سازمان جهت مخاطبین کارفرما بلافاصله در منوی کارفرمایان، منوی مکاتبات و ابلاغ ها قابل مشاهده بوده و کارفرما می بایست از طریق منوی مذکور و با درج کد کارگاه مورد نظر و انجام عملیات جستجو نسبت به مشاهده مفاد ابلاغیه اقدام و آگاهی حاصل کند.

چگونه از سامانه احکام و اوراق مطالباتی سازمان تامین اجتماعی استفاده کنیم؟

۴. با توجه به اینکه در برخی موارد به سبب نقص در سامانه های مخابراتی یا موارد دیگر پیامک اطلاع‌رسانی به کارفرمایان با موفقیت ارسال نمی گردد، لذا ضروری است کارفرمایان محترم به صورت مرتب از پورتال کارفرمایی خود در سامانه مزبور رویت و اطلاع حاصل نمایند.

۵. فهرست احکام مطالباتی و اوراق ابلاغی :

چگونه از سامانه احکام و اوراق مطالباتی سازمان تامین اجتماعی استفاده کنیم؟

۶. با زدن دکمه رویت مکاتبه پنجره ای مطابق شکل زیر مشاهده می شود.

چگونه از سامانه احکام و اوراق مطالباتی سازمان تامین اجتماعی استفاده کنیم؟

چگونه از سامانه احکام و اوراق مطالباتی سازمان تامین اجتماعی استفاده کنیم؟

پرسشهای متداول کاربران در این زمینه:

۱.در خصوص ابلاغ احکام مطالباتی چنانچه موفق به مشاهده حکم مطالباتی مورد نظر نشوم نحوه برخورد سازمان با کارفرما چطور خواهد بود؟

پاسخ: عدم مشاهده مفاد ابلاغیه از جانب کارفرما مانع از انجام اقدامات قانونی سازمان نبوده و ملاک ارسال ابلاغیه به پرتال کارفرماست.

۲. آیا امکان مشاهده احکام مطالباتی در سامانه Samt مانند گذشته میسر می باشد؟

پاسخ: سرویس احکام مطالباتی سامانه مذکور غیرفعال و مشاهده احکام مطالباتی صادر شده کارگاه به همراه سایر ابلاغیه ها از طریق پورتال کارفرمایان در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir  میسر است.

۳. در صورت مفقود شدن رمز عبور و نام کاربری، کارفرما چگونه باید اقدام نماید؟

پاسخ: نام کاربری، شماره ملی کارفرما و رمز عبور قابل بازیابی از طریق سامانه مذکور می باشد.

۴.در صورت تعدد ابلاغیه‌ها درمنوی مکاتبات و ابلاغ های پورتال کارفرما، نحوه جستجو به چه طریق خواهدبود؟

پاسخ: باتوجه به اینکه فیلدهای مختلفی جهت محدودکردن رکوردهای جستجو شده موجود است، لذا امکان جستجو براساس شماره حکم‌مطالباتی،شماره کارگاه وتاریخ صدور وجود دارد.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار