مهم‌ترین حوادث دهم آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه دهم آبان ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری یک نفر و کشف یک دستگاه گنج‌یاب خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی "رامجرد" مرودشت با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی یک دستگاه گنج یاب قاچاق را در منزل خود نگهداری کرد‌ه است که رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: در همین راستا ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و ضمن دستگیری متهم، در بازرسی از منزل وی یک دستگاه گنج یاب به همراه متعلقات کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه ارزش کالای قاچاق برابر نظر کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

در بازرسی از سواری سمند تریاک کشف شد

فرمانده انتظامی زرین‌دشت گفت: در بازرسی از یک سواری سمند ۲۰ کیلو تریاک کشف شد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد بیان کرد: در راستای اقدامات مبارزه‌ای با عناصر اصلی قاچاقچیان، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر زرین‌دشت حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری سمند مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۲۰ کیلو تریاک که راننده قصد انتقال آن را به شیراز داشت کشف کنند.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت تصریح کرد: در این خصوص یک نفر قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دپو احشام در محور‌های خاکی لو رفت

فرمانده انتظامی لارستان  گفت: با توقیف دو دستگاه سواری ۴۰۵ و پاکسازی از محل تردد آنان، ۱۰۳ راس گوسفند قاچاق کشف شد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: در اجرای طرح برخورد با قاچاق، روز گذشته ماموران پلیس آگاهی لارستان حین کنترل محور‌های مواصلاتی به دو سواری پژو ۴۰۵ حامل احشام که در جاده فرعی متوقف بود مشکوک و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه در بازرسی از خودرو‌ها و پاکسازی از محل تردد آنان ۱۰۳ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز از دامپزشکی کشف شد، بیان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و دیگر راننده با توجه به تاریکی هوا و موقعیت جغرافیایی منطقه متواری شد.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه ارزش احشام قاچاق مشکوفه برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی و دستگیری راننده متواری در دستور کار پلیس است.

این مقام انتظامی مبارزه با پدیده قاچاق را از اولویت‌های کاری و مأموریتی پلیس دانست و از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت‌های غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اعتمادی که منجر به تهدید شد

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری عامل تهدید و ایجاد مزاحمت برای یک شهروند در یکی از شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: با ارجاع پرونده قضائی مبنی بر ایجاد مزاحمت و تهدید خانمی جوان توسط شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی، رسیدگی به پرونده در پلیس فتا آغاز شد.

او افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد فرد مزاحم مدت زمانی با هویت دروغین در شبکه اجتماعی با شاکی ارتباط برقرار کرده و پس از ایجاد اعتماد کاذب، شاکی تصاویر شخصی خود را برای او ارسال کرده است.

فرمانده انتظامی فسا به تهدید انتشار تصاویر خصوصی شاکی در فضای مجازی توسط متهم اشاره کرد و گفت: افسران پلیس فتا موفق شدند با پیگیری‌های تخصصی هویت واقعی و آدرس فرد مزاحم را شناسایی و با دستور مقام قضائی آن را دستگیر کردند.

سرهنگ قسام با بیان اینکه فرد متخلف در مواجهه با ادله پلیس به تهدید و ایجاد مزاحمت برای شاکی اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شد، از کاربران شبکه‌های اجتماعی خواست با غفلت و ناآگاهی به افراد ناشناس اعتماد نکرده و ضمن عمل به توصیه‌های پلیس، از بروز موارد مشابه جلوگیری کنند.

توقیف ۱۰۶ دستگاه موتورسیکلت متخلف در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و توقیف ۱۰۶ دستگاه موتورسیکلت متخلف طی یک ماه گذشته خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، ترافیکی و برخورد با موتورسواران متخلف در راستای کنترل تخلفات، پیشگیری از تصادفات و انضباط بخشی موتورسیکلت‌سواران، توسط مأموران انتظامی کازرون طی یک ماه گذشته اجرا شد.

او افزود: ماموران در اجرای این طرح‌ها، ۱۰۶ دستگاه موتورسیکلت را به علت تخلف از جمله نداشتن گواهینامه، کلاه ایمنی، سرعت غیرمجاز و به ویژه انجام حرکت‌های نمایشی و فاقد مدارک و پلاک توقیف و به پارکینگ انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون ادامه داد: یکی از اولویت‌های پلیس در اجرای این طرح‌ها ارتقاء کیفی احساس امنیت در بین شهروندان با هدف ایجاد آسایش روحی و روانی، برقراری نظم و امنیت مطلوب و رفع دغدغه‌های مردم است.

سرهنگ زراعتیان ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک مراتب را در سریعترین زمان ممکن به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف کالای قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک سواری سمند خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: ماموران کلانتری "۱۱ دژکرد" اقلید حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری سمند حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق به کشف ۳۰ دستگاه حشره گیر، ۸۹ دستگاه ماشین ریش تراش و فیلتر مربوطه و تعدادی نوشیدنی خارجی قاچاق و فاقد مجوز قانونی شدند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه در این خصوص متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد، افزود:کارشناسان ارزش ریالی کالای مکشوفه رایک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار