مهم‌ترین حوادث هشتم آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه هشتم آبان ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف پژو حامل ۱۵۲ کیلو تریاک در اطراف زمین‌های کشاورزی

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۵۲ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از سواری پژو ۴۰۵ در اطراف زمین‌های کشاورزی در شهرستان نی‌ریز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار داشت: مأموران انتظامی پاسگاه "بنی‌کلاغی" نی‌ریز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مظنون و دستور ایست دادند که راننده اقدام به فرار کرد.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز راننده به سمت زمین‌های کشاورزی متواری و با توجه به تاریکی هوا و موقعیت جغرافیایی منطقه با به جا گذاشتن خودرو فرار کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۵۲ کیلو تریاک کشف شد، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری متهم متواری ادامه دارد.

سردار حبیبی خاطر نشان کرد: پس استان فارس با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی قاطعانه با مخلان امنیت مقابله کرده و اجازه فعالیت‌های مجرمانه به قاچاقچیان و سوداگران مرگ را نخواهد داد.

دستگیری عاملان آتش سوزی عمدی مراتع در اقلید
فرمانده انتظامی اقلید از شناسایی و دستگیری عاملان آتش سوزی ۱۵ هکتار از مراتع کوهستانی "دشت بکان" که هفته گذشته دچار آتش سوزی شده بود خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: حدود ۱۰ روز قبل ماموران انتظامی اقلید از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از آتش‌سوزی مراتع کوهستانی "دشت بکان" مطلع و بلافاصله به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: این آتش‌سوزی که در ارتفاعات شعله‌ور و با فرا گرفتن بیش از ۱۵ هکتار از پوشش‌های جنگلی ادامه یافته بود با تلاش‌های پلیس، نیر‌های مردمی و همچنین دستگاه‌های امدادی و اداره منابع طبیعی کنترل و خاموش شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه شناسایی عامل آتش سوزی به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت، عنوان داشت: ماموران انتظامی با اشرافیت اطلاعاتی و بررسی‌های فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ صارمی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به جرم خود مبنی بر آتش‌سوزی اقرار کردند، گفت: عاملان آتش‌سوزی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف ۳۳۰ عدد باتری گوشی تلفن همراه قاچاق

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف ۳۳۰ عدد باتری تلفن همراه قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد بیان کرد: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کارکنان پلیس آگاهی حین گشت‌زنی در یکی از محور‌های مواصلاتی به یک سواری پرادو مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

او افزود: در بررسی از این خودرو ۳۳۰ عدد باتری تلفن همراه خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

بار حشیش به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان از کشف ۴۶ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش در بازرسی از یک کامیون خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری اظهار داشت: مأموران انتظامی سرچهان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۴۶ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش را کشف و راننده نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، گفت: برخورد با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

با حضور به موقع پلیس نزاع دسته جمعی پایان یافت

فرمانده انتظامی اقلید گفت: با حضور به موقع پلیس نزاع دسته جمعی در یکی از تالار‌های این شهرستان پایان یافت.

سرهنگ مراد صارمی اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد نزاع دسته جمعی در یکی از تالار‌های عروسی این شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: با حضور به موقع و قاطعانه پلیس ۶ نفر از عوامل اصلی که ضمن نزاع دسته جمعی باعث تخریب ۱۸ دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت به وسیله پرتاب سنگ شده بودند دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: پلیس با مخلان نظم و امنیت عمومی تعارف ندارد و افرادی که نیت‌های پلیدی در سر می‌پرورانند بدانند که پلیس با هماهنگی مقام قضائی با قاطعیت و جدیت با آنان برخورد خواهد کرد.

دستگیری عامل اغفال و بروز اختلافات خانوادگی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری عامل اغفال، تهدید و بروز اختلافات خانوادگی شاکی در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: در پی مراجعه شخصی به پلیس امنیت عمومی لارستان مبنی بر اینکه در فضای مجازی مورد اغفال دختری قرار گرفته‌ام و شخص ناشناس با تهدید و ارسال عکس‌های شخصی باعث بروز اختلافات خانوادگی برای وی شده است که بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: کارشناسان پلیس امنیت عمومی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم که با تهدید انتشار عکس‌‎های شخصی شاکی قصد اخاذی از وی داشت را شناسایی و در یک عملیات پلیسی آن را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه متهم پس از مواجهه با ادله و مستندات پلیس به جرم خود اقرار کرد، گفت: این فرد اغفال کننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی لارستان به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه هویت‌ها در فضای سایبر مجازی است باید در ارتباط گیری با افراد ناشناس در این فضا جانب احتیاط را در نظر گرفت و حتی المقدور از ارسال تصاویر و اطلاعات شخصی برای افراد ناشناس خودداری کرد.

دستگیری سارق و کشف موتورسیکلت سرقتی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری سارق و کشف یک دستگاه موتور سرقتی در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: ماموران یگان امداد مرودشت حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که موتورسیکلت مذکور سابقه سرقت از شهر "اردکان" از توابع استان یزد دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه راکب سارق پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، از شهروندان خواست با رعایت هشدار‌های انتظامی و جدی گرفتن توصیه‌های پلیس، سارقان را ناکام گذاشته و در حفظ امنیت شهر و محله خود مشارکت داشته باشند.

ایجاد مزاحمت با سیم کارت همسایه

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی مردی ۳۸ ساله که با سوء استفاده از سیم کارت شاکی در شبکه اجتماعی واتساپ ایجاد مزاحمت برای دیگران می‌کرد خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: در پی مراجعه فردی ۳۲ ساله به پلیس فتا شهرستان لارستان و ادعای اینکه فردی ناشناس در شبکه اجتماعی واتساپ با سیم کارت من برای اهالی محل ایجاد مزاحمت کرده است که رسیدگى به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

او گفت: شاکی در ادامه صحبت‌های خود بیان داشت که مدتی قبل یکی از سیم کارت‌هایش را گم کرده و فردی ناشناس با همان سیم کارت در شبکه اجتماعی واتساپ اقدام به تهدید و ایجاد مزاحمت برای همسایگان کرده است که با جمع‌آوری مدارک و مستندات پرونده توسط کارشناسان پلیس فتا، سرانجام متهم شناسایی شد.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه کارشناسان با اقدامات فنی موفق شدند متهم را دستگیر کنند، عنوان داشت: فرد متخلف اقرار کرد که مدتی با شاکی همسایه بودم و حدود چند ماه قبل برای اسباب کشی به منزل وی مراجعه و پس از آن سیم کارت مورد نظر را در منزل وی پیدا کردم و از طریق آن در شبکه اجتماعی واتساپ برای دیگر همسایگان ایجاد مزاحمت کردم.

سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

او خاطر نشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) با ما در میان بگذارند.

شکارچی متخلف در دام پلیس گراش

فرمانده انتظامی شهرستان گراش از دستگیری یک شکارچی و کشف لاشه ۱۶ قطعه پرنده از نوع قمری و یک سر (واحد شمارش) جوجه تیغی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کرامت کریمی بیان کرد: ماموران انتظامی گراش هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی انجام شده از این خودرو لاشه ۱۶ قطعه پرنده از نوع قمری و یک سر (واحد شمارش) جوجه تیغی کشف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان گراش با بیان اینکه لاشه پرندگان کشف شده تحویل اداره محیط زیست شهرستان شد، گفت: متهم برای سیر مراخل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ کریمی عنوان داشت: افرادی که به صورت غیرمجاز دست به شکار حیوانات محیط زیست بزنند توسط پلیس دستگیر و به محاکم قانونی معرفی خواهند شد و شهروندان می‌توانند در طول شبانه‌روز هرگونه موارد مشکوک را با شماره تماس ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

دستگیری شکارچیان غیرمجاز و کشف لاشه ۳۴ قطعه پرنده

فرمانده انتظامی ممسنی از دستگیری شکارچی غیرمجاز و کشف ۳۲ قطعه پرنده از نوع تیهو و کبک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان داشت: مأموران انتظامی پاسگاه "میشان" ممسنی با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند افردی اقدام به شکار غیر‌مجاز پرندگان کرده‌اند و در محور‌های مواصلاتی با یک خودرو در حال تردد هستند.

او افزود: ماموران انتظامی سریعا به محل مورد نظر اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی موفق شدند در این خصوص یک سواری پاترول متعلق به شکارچیان را شناسایی و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو لاشه ۳۴ قطعه پرنده شکار شده از نوه تیهو و کبک و ۳ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و تعدادی فشنگ مربوطه کشف شد، گفت: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.