به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هوندا و نیسان هر دو پیکاپ هایی برای رقابت با تویوتا تاکوما ساخته اند و در سالهای اخیر، این سه خودروساز بزرگ ژاپنی نیز برای رقابت با نمونه های جدید وارد بازار شده اند. فورد پس از تقریباً هشت سال وقفه تولید در سال ۲۰۱۹، اکنون با یک رنجر کاملاً جدید که به طور کامل آن را بازسازی کرده، بازگشته است.
فورد، رنجر را با پیشرانه ای خاص و سه تریم اصلی عرضه میکند، همچنین یک FX۴ بر پایه آفرود و با امکاناتی متفاوت را نیز ارائه میکند. جالب است که هر دو رقیب تریم Tacoma’s Trail و TRD Pro هستند که در این گزارش بررسی کرده ایم تویوتا تاکوما و فورد رنجر رقیبانی مناسب هستند یا خیر؟
تاکوما: کنترل آب و هوای اتوماتیک / ACC فقط در تریمهای برتر TRD Pro و Limited در دسترس است. تریمهای SR و SR۵ فقط دارای تهویه مطبوع دستی هستند، اما میتوان کنترل آب و هوا را در TRD Sport و تریمهای آفرود به عنوان بخشی از بسته الحاقی داشت. فقط تریم SR دارای سیستم اطلاعات سرگرمی کوچکتر ۷.۰ اینچی است، در حالی که سایر تریمها دارای سیستم ۸.۰ اینچی بزرگتر هستند.
سیستم صوتی ممتاز JBL و ناوبری داخلی فقط در تریمهای Limited و TRD Pro (با گیربکس AT) موجود است که میتوانید آنها را بهعنوان موارد اضافی اختیاری انتخاب کرد؛ همه تریمها دارای یک صفحه نمایش ۴.۲ اینچی MID مرکزی در دسته ابزار هستند. تمام تریمهای آفرود دارای شیبسنج اضافی هستند که چرخش و گام خودرو را نمایش میدهد.
رنجر: برخلاف تاکوما، رنجر در هر تریم صفحه نمایش لمسی ندارد. رنجر XL به صورت استاندارد تنها دارای صفحه نمایش ۲.۳ اینچی است. با این حال، به صورت استاندارد دارای wifi ۴G است. فورد سیستم SYNC۳ را به عنوان تریم استاندارد XLT به همراه کنترل آب و هوا ارائه میدهد. برای تجهیز XLT خود به صندلیهای جلو با قابلیت تنظیم الکتریکی، باید ۲۴۵۰ دلار بیشتر خرج کرد.
Lariat تریم برتر این خودرو است و فول آپشن ارائه می شود، سیستم بلندگوی Bang and Olufsen نیز یک گزینه اضافی اختیاری است.
در حالی که تاکوما یک صفحه نمایش لمسی را به صورت استاندارد ارائه میدهد، فورد با اتصال استاندارد Wi-Fi عرضه میشود و SYNC۳ در مقایسه با Entune سیستم بهتری است.
تاکوما: دو موتور به تاکوما نیرو میدهند و با گزینه دو گیربکس عرضه میشوند. یک موتور ۲.۷ لیتری چهار سیلندر به تاکوما پایه نیرو میدهد و ۱۵۹ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ پوند فوت حداکثر گشتاور تولید میکند و تنها با گیربکس شش سرعته اتوماتیک در دسترس است.
موتور دیگر ۳.۵ لیتری V۶ است که می تواند ۲۷۸ اسب بخار و ۲۶۵ پوند فوت گشتاور تولید کند، این خودرو با گیربکس 6 سرعته دستی، 6 سرعته اتوماتیک و با هر 2 دیفرانسیل ۲WD و ۴WD در دسترس است. اگرچه گیربکس دستی شش سرعته فقط با تریمهای TRD Pro و Off-road در دسترس است.
رنجر: بر خلاف تاکوما، رنجر فقط با یک پیشرانه عرضه میشود. EcoBoost که با موتور ۲.۳ لیتری عرضه می شود می تواند تا ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ پوند فوت حداکثر گشتاور تولید کند؛ این خودرو تنها با گیربکس ۱۰ سرعته عرضه میشود، با این حال، هر دو دیفرانسیل RWD و ۴WD در دسترس هستند.
در حالی که فورد موتور قدرتمندتری ارائه میدهد، اما تنها یک موتور دارد و گیربکس دستی در آن نیز وجود ندارد. در مقابل، تویوتا گزینههای موتور بیشتری را ارائه میکند و گزینهای برای موتور 6 سرعته دستی نیز دارد.
تاکوما: تویوتا سیستم پیش از برخورد با تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل راداری و هشدار خروج از خط را به صورت استاندارد در تمام نسخه های تاکوما ارائه میکند. ویژگیهایی مانند سنسورهای پارک عقب و نظارت بر نقاط کور با هشدار ترافیک تنها در 2 تریم بالا به صورت استاندارد در دسترس هستند، اما میتوان آنها را در تریمهای پایینتر انتخاب کرد.
رنجر: رنجر دارای ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده و هشدار برخورد از جلو به عنوان تجهیزاتی استاندارد در دسترس است؛ ویژگیهایی مانند نظارت بر نقاط کور با هشدار ترافیک متقابل عقب، XLT به بعد در دسترس هستند. کروز کنترل تطبیقی فقط در تریم Lariat موجود است.
انتهای پیام/