شهردار زاهدان با اشاره به اینکه باید فضای شهر را از حالت مرده خارج‌کنیم گفت: فضای زیست شبانه، لوکس و کیفی نیاز شهر زاهدان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدامیر براهویی شهردار زاهدان  با اشاره به اهمیت آموزش شهروندی گفت: آموزش، توسعه انسانی را بدنبال دارد و این توسعه سرمایه انسانی را گسترش می‌دهد که در نتیجه علاوهبر کاهش هزینه‌ها توسعه پایدار شهری نیز به وجود خواهد آمد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته ارتقای آموزش شهروندی زاهدان افزود: صاحبنظران دانشگاهی، فرهنگی و آموزشی و پرورشی در این کمیته حضور دارند و در نخستین نشست آن ۲ تصمیم گرفته شده ابتدا تدوین برنامه جامع آموزش شهروندان شهر و دیگری انتخاب یکی از محلات این شهر به عنوان پایلوت به منظور ارتقای آموزش شهروندی است.

شهردار زاهدان با اشاره به اهمیت تشکیل اتاق‌های فکر در توسعه شهری اظهارداشت: سه اتاق فکر ائمه جمعه و جماعت، معتمدان و ریش‌سفیدان شیعه و سنی و فعالان عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی در این شهر تشکیل شده، زیرا برنامه‌ریزی با مردم و برای مردم نیاز حوزه مدیریت شهری است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی از مردم و برای مردم یعنی از سطح پایین اقدامات را شروع و محله‌محور باشیم تصریح کرد: یکی از کنشگران موثر ائمه جمعه و جماعات به دلیل ارتباط مستقیم با مردم و داشتن تریبون است.

براهویی با اشاره به اهمیت تشکیل اتاق فکر فعالان عرصه فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان کرد: در حوزه مدیریت شهری باید جایگاه کنشگران، گروه‌های مختلف و دانشگاه در توسعه در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اهمیت مبلمان شهری، زیباسازی شهری، هویت‌بخشی به شهر و المان‌های شهری در شهر زاهدان گفت: جایگاه هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگی در توسعه شهری باید در نظر گرفته شود.

شهردار زاهدان با اشاره به اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری این شهر یکی از شهر‌های با پایین‌ترین درآمد‌ها است ادامه داد: در حوزه درآمدی برای توسعه شهری ما نمی‌توانیم خودمان را وابسته به درآمد‌های غیرپایدار پروانه‌های ساختمانی و عوارض کنیم.

وی با اشاره به اینکه در زاهدان سرمایه گذاری‌های درست انجام نشده تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اصلی در نظر گرفتن ظرفیت سرمایه‌گذار برای توسعه شهری است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.