رئیس اتاق اصناف کشور گفت: اصناف آسیب دیده از کرونا از بسته‌های حمایتی برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف کشور در حاشیه هشتمین اجلاس اتاق اصناف مرکز استان فارس از تدوین بسته‌های حمایتی برای اصناف خبر داد و گفت: این بسته‌ها که شامل تسهیلات کم بهره و تمدید مهلت پرداخت چک‌ها و بدهی‌های بیمه‌ای و مالیاتی است با هدف کمک به اصناف آسیب دیده در دوران کرونا در اختیار اصناف قرار می‌گیرد.

او افزود: یکی دیگر از برنامه‌های اتاق اصناف در این زمینه تمدید ماده ۱۸۶ برای تمدید پروانه کسب بدون نیاز به تسویه حساب مالیاتی است که اکنون در کمیسیون اقتصادی دولت در دست بررسی است.

ممبینی ادامه داد: در اتاق اصناف کشور در کنار حمایت از اصناف، طرح ویژه‌ی نظارتی هم برای حمایت از مصرف کنندگان تدوین شده و قرار است با اجرای ان فعالیت اقتصادی کسبه و بازاریان بیشتر زیر ذره بین قرار بگیرد.

رئیس اتاق اصناف کشور ادامه داد: علاوه بر بازرسان اتحادیه‌های صنفی هزار و ۵۰۰ بازرس اتاق اصناف هم در این طرح همکاری دارند و با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال این طرح با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

او گفت: ما معتقدیم که تمام عوامل موثر در زنجیره تامین کالا باید به وظایف خودشان به درستی عمل کنند تا کالا با قیمت متعادل و شرایط مناسب به دست مصرف کننده برسد.

او بیان کرد: به رغم تمام مشکلات و کاستی‌ها اصناف همواره در بخش کمک به تنظیم بازار حضور فعال و جدی داشته و در حد توان نقش خود را ایفاء کرده‌اند.

ممبینی اظهار کرد: با توجه به ماموریت‌هایی که دولت در زمینه بهبود معیشت مردم برای خود قائل شده، کمک اصناف نیز می‌تواند تعیین کننده باشد.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: بنابراین اصناف باید هم در بخش تامین کالا و هم در بحث نظام توزیع کمک کنند که کالا‌ها به ویژه کالا‌های اساسی به قیمت‌های متعادل در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

ممبینی گفت: البته اصناف گلایه‌هایی نیز دارند که از جمله اینکه با وجود آسیب‌هایی که با شیوع کرونا به آن‌ها وارد شده حمایت‌های کافی از آن‌ها نشده است.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در زمینه تامین کالا هم‌اینک هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد و مردم نیز شاهد هستند که تمام کالا‌های مورد نیازشان در بازار موجود است.

ممبینی افزود: ما نیز در جلسات کارگروه تنظیم بازار همواره اصل را بر وفور کالا گذاشته‌ایم و چرا که وفور کالا باشد قیمت‌ها هم خود به خود و تا حدود زیادی کنترل خواهد شد.

او ادامه داد: البته برخی کالا‌ها هم ممکن است تحت تاثیر نوسانات قیمت ارز با افزایش قیمت مواجه شود که همه کوشش ما این است که این محدوده را تا جایی که امکان دارد حفظ کنیم که افزایشی را شاهد نباشیم.

او گفت: در کنار موجود بودن کالا، مصرف کنندگان نیز امروز به این نکته پی برده‌اند که هیچ دلیلی برای خرید هیجانی نیست و باید کالا را به اندازه نیاز و مصرف تامین کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار