رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: استفاده از لامپ‌های زنون جزو نقص فنی وسیله نقلیه محسوب شده و پلیس موظف است با آن تخلف برخورد قانونی کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ علی رضایی، رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: در بررسی میدانی شاهدیم که برخی رانندگان وسایل نقلیه باری، مسافری، عمومی و شخصی اقدام به تعویض لامپ‌های خودرو خود کرده و از لامپ‌های زنون استفاده می‌کنند.

او افزود: استفاده از لامپ زنون با توان تابش بالا و بعضا تغییر رنگ نور اصلی لامپ وسیله نقلیه سبب خیرگی چشم سایر رانندگان شده و حوادث ناگواری را هنگام شب در جاده‌ها رقم می‌زند.

رئیس پلیس راه شمال استان تاکید کرد: هرگونه تغییر در وضعیت ظاهری چراغ‌های وسیله نقلیه از قبیل موقعیت و یا محل نصب، استفاده از برچسب بر روی چراغ ها، تعویض لامپ و کاربرد لامپ غیر استاندارد، جایگزینی با چراغ دیگر خودرو‌ها و موارد دیگر، باعث خروج خودرو از حالت استاندارد می‌شود.

او اظهار داشت: خروج خودرو از حالت استاندارد به معنای نقص فنی آن بوده و این تعریف در بند "پ" ماده یک آیین نامه اجرایی و بند‌های " الف" و" ب" ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، به صراحت قید شده و پلیس نیز موظف است برابر بند ۹۴ ماده "یک" آئین نامه راهنمایی و رانندگی با نقص فنی برابر بند ۲۰۳۶ جدول تخلفات رانندگی برخورد کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.