رئیس سازمان صمت گیلان گفت: صادرات غیرنفتی این استان از ابتدای سال تاکنون از مرز ۳۶۱ میلیون دلار گذشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به رشد صعودی صادرات غیرنفتی این استان در ۷ ماه امسال گفت: بالغ بر ۵۹۳ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۳۶۱ میلیون دلار به کشور‌های همسایه صادر شده است.

او با بیان اینکه این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی و ارزش دلاری ۱۱ درصد افزایش داشته است، افزود: عمده محصولات صنایع معدنی، شیمیایی، پلاستیکی، غذایی و نباتی بود که به کشور‌های روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین و بلاروس صادر شده است.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به هدف‌گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی این استان در سال ۱۴۰۰ این روند را مطلوب دانست و اظهار داشت: بر اساس روند چند سال اخیر؛ میزان صادرات معمولا در نیمه دوم سال افزایش می‌یابد.

دلق پوش ادامه داد: با روند صعودی مبادلات تجاری و به همت جهادی بازرگانان و تولیدکنندگان گیلانی از میزان هدف‌گذاری صادراتی امسال عبور خواهیم کرد.

او با اشاره به ۳ هزار فقره ثبت سفارش کالا انجام شده در سازمان صمت گیلان گفت: هم اکنون در تعداد ثبت سفارشات رتبه نهم را در سطح کشور داریم و میانگین پاسخگویی ثبت مبادلات تجاری را به ۴ روز کاری تقلیل داده ایم که با حذف چالش ها، در کمترین زمان ممکن به درخواست‌ها رسیدگی شود.

دبیر کارگروه صادرات غیرنفتی گیلان میزان صدور ۷۰ کارت بازرگانی جدید در استان را نشانه‌ای از افزایش مبادلات تجاری در گیلان برشمرد و تصریح کرد: علاوه بر آن در مدت ۷ ماهه امسال ۱۰۵ کارت بازرگانی نیز تمدید اعتبار شد که در مجموع بیش از ۱۲۰ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.