رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از کاهش میزان بستری و ابتلاء بیماران کرونایی در استان خبر داد.

دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  گفت: در شبانه روز گذشته، ۵۷۰ نفر در استان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند که ۱۵۷ نفر از آن‌ها در مراکز درمانی استان بستری شدند. ‎

وی ادامه داد: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان ‏سندرم حاد تنفسی در استان به هزار و ۷۱ نفر رسید‎. ‎
آقازاده گفت: در حال حاضر، ۲۴۴ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بوده و ۴۷ نفر نیز فقط با استفاده از ‏ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

وی از فوت ۱۵ نفر بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در شهر‌های ارومیه، خوی، سلماس، شاهین دژ، ماکو، مهاباد و میاندواب خبر داد و افزود: با اضافه شدن این تعداد، فوتی‌های ‏ناشی از کرونا در استان به ۶ هزار و ۸۳۷ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۶ هزار و ۸۵۴ نفر علیه ویروس کرونا در استان واکسینه شدند که از ابتدای واکسیناسیون تاکنون ۳ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۵۸۱ دز واکسن کرونا در مناطق مختلف استان تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از دو میلیون و ۱۲۷ هزار نفر از مردم استان فقط دُز اول را دریافت کرده اند ادامه داد: افزون بر یک میلیون و ۲۶۴ هزار نفر از مردم استان دُز دوم و ۳ هزار ۳۷۴ نفر از کادر درمان نیز دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

آقازاده با اشاره به این که نباید فراموش کنیم در کنار تزریق واکسن، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هم بسیار مهم است، افزود: ‏تجربه نشان داده کشور‌هایی که درصد بیشتری از جمعیتشان در مقابل کرونا واکسینه شدند، ولی دستورالعمل‌ها را رعایت ‏نمی‌کنند، آمار مبتلایان آن‌ها با سرعت زیادی در حال افزایش است‎.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی در استان نیز گفت: در حال حاضر از شهرستان‌های هفده گانه استان، ۳ شهر در وضعیت قرمز، ‏‏۱۱ شهر نارنجی و ۳ شهر نیز در وضعیت زرد هستند.

انتهای پیام/گ‏

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.