مهم‌ترین حوادث ۹ آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۹ آبان ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

در فارس ۲۵۷ کیلو مواد مخدر کشف شد

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش مأموران انتظامی فارس ۲۵۷ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش در بازرسی از یک سواری سمند کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: روز گذشته مأموران انتظامی شهرستان "بوانات" با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند ۲ قاچاقچی با یک سواری سمند در حال انتقال مواد مخدر از استان‌های شرقی به سمت اصفهان هستند که بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی بوانات پس از هماهنگی با مقام قضائی به محور‌های مواصلاتی اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی خودرو سمند متعلق به قاچاقچیان مشاهده و دستور ایست را صادر کردند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه راننده بدون توجه به ایست پلیس از حوزه استحفاظی بوانات خارج و به سمت شهرستان‌های خرم‌بید و آباده متواری شد، تصریح کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز قاچاقچیان که عرصه را بر خود تنگ دیده بودند با توجه به تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه خودرو را در حوزه استحفاظی آباده اطراف گردنه "کولی‌کش" رها و متواری شدند.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه ماموران انتظامی شهرستان‌های (خرم‌بید و آباده) موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۱۷۲ کیلو تریاک و ۸۵ کیلو حسیش کشف کنند، تصریح کرد: در این خصوص یک قاچاقچی که سرنشین سواری پژو پارس و به عنوان اسکورت محموله بود دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در مجموع در این ماموریت (۲۵۷ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش) کشف شد، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری قاچاقچیان متواری با جدیت ادامه دارد.

در منزل مسکونی ۳۰ میلیارد کالای قاچاق دپو بود

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۳۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در بازرسی از یک منزل مسکونی در شهرستان "لارستان" خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده بیان کرد: مأموران انتظامی لارستان با اقدامات فنی و پلیسی از دپو انواع کالای قاچاق در منزل مسکونی در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع شدند و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی، مأموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند یک هزار و ۳۷۷ دستگاه انواع لوازم خانگی شامل لباسشویی، یخچال، کولر‌گازی، قابلمه و زودپز، پنل کولر، خرد کن برقی، آبمیوه گیری، آب‌سردکن، جارو برقی، ترازو دیجیتال، چایی ساز، یک دستگاه موتورسیکلت پاکشتی و ... خارجی قاچاق را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سردار ملک‌زاده از شهروندان خواست در صورت اطلاع از نگهداری و دپو هرگونه کالای قاچاق مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

اختلاف مالی عامل زخمی شدن برادر

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت از شناسایی و دستگیری ضارب فراری که برادر خود را با سلاح گرم زخمی کرده بود در کمتر از ۶ ساعت خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد بیان کرد: در پی وقوع یک فقره تیراندازی در یکی از محلات شهرستان "زرین‌دشت" و زخمی شدن فردی ۴۳ ساله توسط برادر خود و متواری شدن ضارب، شناسایی و دستگیری متهم به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی زرین‌دشت با انجام اقدامات تخصصی و اطلاعاتی موفق شدند در کمتر از ۶ ساعت محل اختفاء ضارب را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در یک عملیات منسجم وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت با بیان اینکه متهم ۳۴ ساله در بازجویی اولیه به بزه ارتکابی خود مبنی بر تیراندازی به سمت برادر خود به دلیل اختلاف مالی اقرار کرد، گفت: در بازرسی از از مخفیگاه ضارب یک قبضه اسلحه شکاری غیر‌مجاز که در صحنه تیراندازی استفاده شده بود کشف شد.

سرهنگ صالحی فرد با اشاره به اینکه ضارب برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تاکید کرد: نیروی انتظامی با بر هم زنندگان نظم و امنیت برابر قانون و بدون اغماض برخورد شدید و قاطع می‌کند.

سرقت در شیراز و کشف در قادرآباد

فرمانده انتظامی خرم‌بید از کشف خودرو پراید سرقتی توسط ماموران کلانتری قادرآباد خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی بیان کرد: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، گشت کلانتری "قادرآباد" حین گشت زنی در حوزه استحفاظی، به یک خودرو پراید که به صورت بلاصاحب در کنار خیابان رها شده بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او افزود: در بررسی به عمل آمده مشخص شد خودرو سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی خرم‌بید با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق ادامه دارد، از شهروندان خواست: توصیه‌های پلیسی و اقدامات پیشگیرانه از سرقت را مدنظر قرار داده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

گیربکس‌های قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی کوه‌چنار گفت: با تلاش مأموران این فرماندهی ۱۳ دستگاه گیربکس خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی بیان کرد: مأموران انتظامی "کوه‌چنار" هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت بار حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۱۳ دستگاه گیربکس خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف و در این خصوص راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف گنج یاب قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق و متعلقات مربوطه به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: برابر اطلاع واصله مبنی بر نگهداری یک دستگاه گنج یاب در منزل شخصی احدی از ساکنین یکی از روستا‌های بخش "بیرم" رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی بخش بیرم پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند یک دستگاه گنج‌یاب و متعلقات مربوطه که خارجی و قاچاق بود را کشف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه ارزش اموال کشف شده در ارزیابی کارشناسان، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این زمینه یک نفر متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه برخورد قاطع با سوداگران میراث فرهنگی در دستور کار پلیس قرار دارد، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت‌های این دسته از افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کشف پراید سرقتی در بیضاء

فرمانده انتظامی بیضاء از کشف خودرو سرقتی حین گشت‌زنی هدفمند پلیس در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود نجفی اظهار داشت: در پی اعلام سرقت یک سواری پراید در شیراز و متواری شدن سارق به سمت شهرستان "بیضاء"، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی پاسگاه "کوشک هزار" حین گشت زنی هدفمند در حوزه استحفاظی، خودرو مذکور که به صورت بلاصاحب در کنار جاده رها شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی بیضاء با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق متواری ادامه دارد، از شهروندان خواست با انجام اقداماتی ساده مانند نصب دزدگیر، استفاده از قفل فرمان و پدال و عدم توقف خودرو به مدت طولانی در معابر، از سرقت وسایل نقلیه خود جلوگیری و موارد مشکوک را از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

سارقان سابقه دار به ۲۱ فقره سرقت در کازرون اعتراف کردند

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری ۲ سارق سابقه دار با ۲۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان با اعلام جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره در سطح شهرستان کازرون، موضوع با جدیت در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه کارآگاهان با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق شدند در این خصوص ۲ سارق سابقه‌دار را شناسایی کنند، افزود: در یک عملیات غافلگیرانه سارقان دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره اعتراف کردند، گفت: این سارقان حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

دستگیر سارقان سابقه دار با ۹ فقره سرقت در فسا

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری سارقان سابقه‌دار و کشف ۹ فقره سرقت از اماکن خصوصی و منزل خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار کرد: در اجرای طرح برخورد با سارقین، ماموران کلانتری ۱۲ معلم با همکاری افسران پلیس آگاهی، یک نفر سارق سابقه دار را حین سرقت در معابر دستگیر کردند.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده متهم به ۹ فقره سرقت از اماکن خصوصی و منزل با همدستی دو نفر دیگر اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه در عملیاتی غافلگیرانه هر ۲ همدست سارق نیز دستگیر شدند، گفت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

سرهنگ قسام ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری مردم در اجرای طرح‌های انتظامی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک و اعمال مجرمانه، سریعا آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار