تهیه و تدوین سند توسعه اشتغال روستایی در استان اردبیل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از تدوین و تهیه سند توسعه اشتغال روستایی در این استان خبر داد.

ه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  داوود شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل امروز در آیین گرامیداشت روز آمار و برنامه‌ریزی در جمع مدیران و معاونین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: سند اشتغال پایدار برای تمام روستاهای استان تهیه و تدوین می‌شود تا به عنوان اسناد بالادستی مورد توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران قرار گیرد.

او پیش‌بینی کرد: سند توسعه اقتصادی و اشتغال ۲۰۴ روستای این استان تا پایان امسال تهیه و تدوین ‌شود.

شایقی با اشاره به اینکه اردبیل در بین پنج استان برتر کشور در تدوین سند اشتغال و توسعه روستایی قرار دارد، افزود: پس از احیای سازمان برنامه و بودجه در حوزه‌های برنامه، بودجه، آمار و اطلاعات، فنی و اجرایی و پشتیبانی تحولاتی شکل گرفت و بر اساس هدف‌گذاری انجام شده در کنار تدوین سند آمایش استان که مراحل پایانی تصویب ملی را پشت سر می‌گذارد در چند سال اخیر تلاش شد تا سند توسعه و اشتغال روستاها تهیه و تدوین شود تا با اولویت روستاهای پرجمعیت بتوانیم توسعه پایدار را در آن مناطق رقم بزنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه طرح توسعه اشتغال با پرداخت تسهیلات کم‌بهره در روستاهای بالای ۴۰ خانوار این استان اجرا می‌شود، گفت: طرح توسعه روستایی استان با هدف اشتغال‌زایی و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان تدوین شده و مقرر است سالانه این طرح در ۱۲۹ روستای استان اجرا شود.

شایقی با بیان اینکه سند آمایش استان و طرح‌های توسعه‌ای در شهرستان‌ها می‌تواند مبنای هدف‌گذاری برای دستگاه‌های اجرایی در مسیر تحقق اهداف و برنامه‌های روبه جلو در استان باشد افزود:در هر روستا متناسب با ظرفیت‌ها طرح‌های اشتغال مدنظر است که می‌تواند جهش تولید و رونق اقتصادی را به همراه داشته باشد.

او بیان کرد:سازمان برنامه و بودجه در فصل جدید فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود تلاش می‌کند تا برای سال آینده لایحه بودجه عملیاتی را تهیه و تدوین کند تا بیشتر پروژه‌ها با رویکرد رشد اقتصادی، ارزش افزوده بیشتر،  درآمدزایی و اشتغال مردم به سرانجام برسد.

شایقی سرانه درآمدی مردم استان را ۶۷ درصد سرانه درآمدی میانگین کشوری ذکر کرد و گفت: باید تورم مهار و با کنترل نقدینگی معیشت مردم بهبود یافته و وضعیت مطلوبی را در نظام اقتصادی کشور شاهد باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: این استان در رشد اقتصادی و تولید ناخالص براساس آمارهای ارائه شده در سال های اخیر حرکت رو به جلویی داشته و باید این توانمندی‌ها تقویت شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.