عضو شورای شهر تهران درباره خانه موزه دکتر لرزاده و حفظ حریم آن توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،   سیداحمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران در نوزدهمین جلسه علنی شورا در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: درباره خانه موزه استاد لرزاده نکته‌ای را دارم که انتظار می‌رود شما این موضوع را پیگیری کنید، این خانه موزه پس از سال‌ها در تملک شهرداری قرار گرفت و بازسازی شد، ۱۷ مهر سال ۱۳۹۸ هم به مناسب هفته تهران گشایش یافت.

وی ادامه داد: این خانه، مطابق مصوبه شورای شهر چهارم تبدیل به خانه معمار شد تا محلی برای نمایش آثار دکتر لرزاده و هم اندیشی معماران باشد، در شورای شهر پنجم در اختیار شهرداری به عنوان خانه معمار قرار گرفت و ثبت ملی شد و دارای حقوق حفاظتی است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: با وجود تذکرات اعلام شده، در حریم میراثی خانه موزه ساختمان ۷ طبقه ساخته شده و جالب است که این ساختمان در ابتدا ۲ طبقه با کاربری آمفی تئاتر بوده که بعد ۵ طبقه اضافه شده و کاربری آن درمانی شده است.

علوی گفت: این خانه قرار بود به عنوان خانه معمار از آن استفاده شود و باید در بازسازی آن نکات مربوط به ارتفاع مورد توجه قرار می‌گرفت، اما ساختمان ۷ طبقه که در آنجا ساخته شده و فضای میراثی را رعایت نکرده تحت مالکیت خود شهرداری است، چطور یک ساختمان ۲ طبقه به ۷ طبقه تبدیل میشود؟ شهرداری لطفا پیگیری کند، زیرا این موضوع مصوبه خاص خود را دارد حریم این خانه باید بررسی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار