مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب‌ کرمان گفت: به منظور تغییر الگو و توسعه کشت گیاهان کم آب طی امسال کشت ۲۰۰ هکتار گیاه دارویی در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امیر امیرشکاری،مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب‌ استان کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده برای تغییر الگوی کشت در جنوب استان کرمان گفت : اختصاص رتبه نخست تولید گیاهان دارویی در کشور به جنوب کرمان نشان دهنده وجود ظرفیت بالای تولید به دلیل تنوع اقلیمی منطقه است.

او سیاست های معاونت باغبانی را به منظور تغییر الگوی کشت مورد تاکید قرار داد و افزود: برای توسعه کشت گیاهان کم آب بر طی امسال ، کشت ۲۰۰ هکتار از گیاهان دارویی در دستور کار این مدیریت است.

امیرشکاری اظهار داشت : با توجه به افزایش هزینه های کاشت برای تولید این گیاهان و به دلیل اینکه قیمت فروش آنها متاثر از کیفیت محصول تولیدی و میزان ماده موثره در اندام های گیاه است لذا باید کشاورزان به منظور جلوگیری از کاهش قیمت حتما دستورالعمل های فنی در رابطه با تولید محصول را رعایت کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، این منطقه را رتبه نخست تولید گیاهان دارویی منحصر به فرد دانست و ضمن توصیه به کشاورزان گفت: با توجه به مزیت نسبی، ضمن رعایت موارد فنی و تقاضای بازار های هدف، نسبت به کشت گیاهان دارویی اقدام کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار